Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Példaértékű együttműködés logisztikában
Megújítja stratégiai parnetkapcsolatát a logisztikai szolgáltatásokat kínáló Gefco Magyarország és a Révész Csoporthoz tartozó Révész Automotive Trans Kft. – ez utóbbi az együttműködés keretében a Gefco alvállalkozójaként európai autógyárak gépjárműveit szállítja számos országba, a helyi nagy logisztikai elosztóközpontokig. Vecsera Zsolt a Gefco hazai cégének ügyvezető igazgatója, Révész Bálint a Révész Csoport tulajdonosa.
– Hogyan jött létre az együttműködés?
– VZs: A Gefcónál stratégiai szolgáltatás a készautó-szállítás. 2011-ben új autószállító alvállalkozót kellett keresnünk az addigi helyett: egy, a olyan, speciális szállításokban jártas partnert, aki jól értett a kamionok mozgatásához, és megfelelően képzett sofőrállománnyal rendekezett. Révész Bálintnak egy hosszútávú együttműködés lehetőségét vázoltam fel, és hat hónap múlva el is kezdődött a közös munka öt kamionnal. Az együttműködés kezdetekor Peugeot-k és Citroenek szállítására rendezkedtünk be, de mára már nagy német autógyárak is vannak a megbízóink között. Mi a fuvart szervezzük, de magát a szállítást a Révész Csoport biztosítja nekünk. Garantált futásteljesítményt vállaltunk kilométerben, és ennek eddig minden évben eleget tudtunk tenni.
– Mennyire eredményes az együttműködés?
– RB: A közelmúltban hosszabbítottuk meg további három évvel a Gefcóval kötött megállapodásunkat. Úgy gondoljuk, hogy ez is bizonyítja, hogy eddigi együttműködésünk sikeres volt.
– Most hány kamionnal dolgoznak?
– VZs: Öt kamionnal kezdtük, idén pedig már negyvenötnél tartunk. Fokozatosan építettük fel a flottát, félévente 5-10 kamionnal kellett bővülnünk ahhoz, hogy a megbízások megnövekedett mennyiségét követni tudjuk.
– A sofőrök képzése miként zajlik?
– RB: Sofőrjeink a Gefcótól kapott írásos dokumentáció alapján speciális képzést kapnak. A rakodási utasítások megrendelőnként változhatnak, ezeket szigorúan betartjuk minden rakodásnál.
– VZs: A gyárak által pontosan előírt követelményeket kell betartani. Az autógyárak például azt is meghatározzák, hogy a sofőrök ruházatán milyen gomb lehet, lehet-e rajtuk óra, milyen irányban körbejárva kell átvenni az autót, hová kell rakni az indítókulcsot. A kamionsofőr áll fel és le a trélerre az autóval, ez nehéz feladat, a tükör mellett csak pár centiméter hely van.
– Hány autót szállítanak az együttműködés keretében?
– VZs: Évente átlagosan százezer darabot. A magyarországi együttműködés keretében tíz gyártó termékeit szállítjuk összesen negyven gyárból Európa-szerte. Anyacégünk viszont gyakorlatilag a világ valamennyi országában kínálja autóipari logisztikai szolgáltatásait.
– Ebből a százezerből hány darab érinti Magyarországot?
– VZs: Hazánkba nagyjából tizenkétezer darabot hozunk be évente. Magyarországról, illetve Szlovákiából pedig éves szinten 40-50 ezer autót szállítunk Nyugat-Európába.
– Milyen várakozásokkal tekintenek a következő három éves együttműködés elé?
RB: Igyekszünk fenntartani és támogatni munkánkkal a jelenlegi jó munkakapcsolatot. Amennyiben a piac bővül, szívesen állunk az újabb kihívások elé.
– Milyen szolgáltatásokkal van még jelen a Gefco itthon?
– VZs: Fő tevékenségeink Magyarországon a gyűjtőszállítás, a készautószállítás – ebből származik az árbevételünk mintegy egyharmada – és a tengeren túli szállítás.Külön megemlítem a felfutóban lévő a multimodális szállítást, amely során vasúton juttatjuk el a tengeri útnál lényegesen rövidebb idő alatt az árut távol-keleti termelővállalatokhoz, logisztikai központokba.