Gyártók Sokba fog kerülni az MG-nek az európai gyártás

Sokba fog kerülni az MG-nek az európai gyártás

autopro.hu/P.B. | 2023.08.01 13:20

Sokba fog kerülni az MG-nek az európai gyártás

Fotó: Pörge Béla

Az egykoron brit, ma már kínai MG autógyártó továbbra is keresi a leendő európai üzemének helyszínét. Annyi bizonyos, hogy az Európába tervezett üzemben lényegesen magasabb költségekkel számol az MG, mint Kínában - de az előnyök felülmúlják a hátrányokat.

Hirdetés

William Wang, az MG Europe első embere úgy véli, hogy az európai ügyfelek gyorsabb kiszolgálása, valamint a tízszázalékos import vám alóli mentesülés miatt még úgy is megéri az MG-nek európai gyárat építenie, hogy ott a gyártás jóval költségesebb lesz, mint Kínában.

„Arra számítok, hogy drágább lesz helyben építeni az autókat, de amikor évente 200 ezer autót adnak el, akkor eljött az ideje az európai gyárnak” - mondta Wang az Automotive News című magazinnak. Hozzátette, hogy egy európai üzem jobb kapcsolatokat teremtene az MG számára a kontinensen.

„A helyi gyártás azt jelenti, hogy helyi emberekkel dolgozunk. Ez nagyobb elkötelezettséget jelent” - fogalmazott Wang.

Azt már tudni, mit gyártanának Európában

Az MG Európában várhatóan az MG4 kompakt elektromos ferdehátú modellt fogja gyártani Wang elmondása alapján. Ez a márka második legkelendőbb példánya Európában a 2023-as adatok szerint: az év első felében 29.458 példányt adtak el belőle a kontinensen, a ZS kisméretű SUV-ból 35.753 fogyott.

A Dataforce piackutató cég adatai szerint az első hat hónapban összesen 99.789 MG-t adtak el Európában, szemben a tavalyi év azonos időszakának 42.296 példányával – vagyis több, mint kétszer annyi MG fogyott eddig idén Európában, mint tavaly.

A márka gyors növekedése nem utolsósorban a viszonylag alacsony árainak köszönhetően. Az MG4 ára Németországban 28.590 eurótól kezdődik, Magyarországon valamivel 13 millió forint alatt érhető el, ami az elektromos autók körében kifejezetten olcsónak számít, csak kisautók kaphatók alacsonyabb áron.

Még mindig van idő a helyszínt kiválasztani

A SAIC két-három éven belül dönt arról, hogy hol helyezze el az üzemet - mondta Wang. A cég az energiaköltségek, a munkaerőköltségek és egyéb szempontok alapján választja majd ki az országot. „Nagyon részletes számításra van szükségünk” – hangsúlyozta Wang.

Annak ellenére, hogy még nem dőlt el a helyszín, a márkanév múltja és a legnagyobb európai piac mivoltjaként az Egyesült Királyság egy esélyes helyszín, Wang is megerősítette, hogy vizsgálják a lokációt – írja az Automotive News Europe.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink