Gyártók Sokat költ európai terjeszkedésére a Volkswagen

Sokat költ európai terjeszkedésére a Volkswagen

autopro.hu/D.Á. | 2021.12.04 16:23

Sokat költ európai terjeszkedésére a Volkswagen

A Volkswagen terveinek szerves része az akkumulátorok újrahasznosítása. | Fotó: Volkswagen Newsroom

Nagyjából 30 milliárd euróra rúg a Volkswagen európai akkumulátorgyárakra és a nyersanyagellátás biztosítására szánt kerete az egyik igazgatósági tag elmondása szerint. A gyártó önerőből akar fenntartható értékláncot kialakítani, amely felöleli az elektromos autók gyártásához szükséges összes folyamatot.

Hirdetés

Thomas Schmall, a Volkswagen technológiáért felelős igazgatósági tagja a Reuters konferenciáján elmondta, 25-30 milliárd eurót fognak gyárépítésekre és egy stabil nyersanyagellátási lánc kiépítésre fordítani, amelyhez külső befektetők segítségét kérik majd. A vállalat nyitott a párbeszédre, nem ragaszkodnak konkrét befektetési modellhez, de fontos számukra, hogy a technológiai és ütemtervet ők kontrollálják.

A legnagyobb akar lenni

A Schmall által felügyelt projekt keretében hat akkumulátorcella-gyárat tervez építeni a Volkswagen Európában az évtized végéig. Céljuk megelőzni a Teslát és ezzel a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójává válni. A svéd Northvolt vállalaté az első gyár, amelyben a Volkswagennek részesedése van, itt 2023-tól készülnek prémium cellák a gyártónak. A másodikat a kínai Gotion High-Tech céggel közösen építik majd Salzgitter városában, ez 2025-ben áll munkába. Az évtized végéig négy további gyár építését helyezték kilátásba, várhatóan Spanyolországban és még meg nem nevezett kelet-európai helyszíneken. A gyárak egyenként 1-2 milliárd euróba kerülnek majd, kapacitásuk pedig 40 és 80 gigawattórányi lesz attól függően, milyen technológiájú akkumulátorokról lesz szó és elegendő lesz-e az energiaellátás.

Teljes rendszerben, zárt körforgásban gondolkodnak

Hiába tűznek ki elérendő gyártási kapacitást, ha nincs elég nyersanyag, például lítium és nikkel. A Volkswagen ezért partnerek vadászatába kezdett, pár héten belül pedig be fogják jelenteni az együttműködési megállapodásokat.

A december 9-én esedékes felügyelőbizottsági ülésen a gyártó ismertetni fogja a következő öt évre vonatkozó befektetési terveket, amelyben többféle stratégia is megjelenik majd. Akár az is elképzelhető, hogy a VW részesedést szerez egy bányászati cégben. Fontos szempont a nyersanyagok fenntartható beszerzésének biztosítása például átláthatósági tanulmányok készítése, beszállítók értékelése és az aggályos nyersanyagok (például kobalt) kivezetésére tett erőfeszítések által. A Volkswagen a mostani terveivel lefedné a teljes értékláncot a nyersanyagok kitermelésétől kezdve az akkumulátor- és autógyártáson át az újrahasznosításig, ezzel az anyagok zárt körforgását kialakítva. Mindezt pedig fenntarthatóan, hogy legkésőbb 2050-re elérjék a karbonsemlegességet.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink