Gyártók Megvan, mikor áll le a népszerű Renault gyártása

Megvan, mikor áll le a népszerű Renault gyártása

autopro.hu/P.B. | 2023.07.27 12:20

Megvan, mikor áll le a népszerű Renault gyártása

Fotó: Renault Media

A Renault meghatározta a Zoe kivezetésének időpontját: a népszerű elektromos kisautó utolsó példányait 2024 márciusában fogják legyártani. Azt már korábba is tudni lehetett, hogy nem lesz újabb generáció az autóból, de a leállás ideje nem volt ismert.

Hirdetés

A Renault Zoe gyártásának leállítása egy várható fejlemény, ennek ellenére most először közölt a francia OEM céldátumot az elektromos kisautó kivezetéséről: 2024. március 30-án gördülhet le az utolsó Zoe a gyártósorokról, azaz kilenc hónapja maradt hátra az autónak, hogy átadja helyét az utódoknak – többek között a megújuló R5-nek.

A Zoe mellett egy másik francia elektromos úttörő is a kihalás szélén áll – a Renault nemrégiben jelentette be, hogy 2023 szeptemberében befejeződik a Twizy elektromos mikroautó gyártása, amelyet a Mobilize Duo és a Bento vált fel.

Úttörő modell, de már nem izgalmas

A Zoéból 2023 július végéig körülbelül 420 ezer darabot gyártottak a 2012-es bemutatás óta. Bár még mindig viszonylag kevés B-szegmensű elektromos autó van a piacon, a vásárlók érdeklődése a Zoe iránt folyamatosan csökken – a 2010-es évek első felében Franciaország legnépszerűbb elektromos autója volt, de legnagyobb sikerét 2020-ban érte el, amikor a legnépszerűbb elektromos autó lett Európában. Népszerűsége azóta csökken, francia jelentések szerint tavaly 12.182 Zoét adtak el, ami csaknem fele a 2021-es eredménynek. A konkurens Peugeot e-208 körülbelül 19 ezres eladást ért el tavaly.

A többi Renault-modellhez képest a Zoe nem marad el túlságosan: a Twingo Electric-ből 12.600 készült, a nagyobb Mégane E-Tech iránt pedig 15.580 járműre volt kereslet. A Renault egyelőre nem közölte, hány darabot remél eladni a vadonatúj R5-ből.

A 2019-es kiterjedt ráncfelvarrása ellenére a Zoe kulcsfontosságú adatokban, például az egyenáramú töltési teljesítményben elmaradt a Stellantis kis elektromos autói mögött. Ugyanakkor Zoe a töltés témakörében nyitotta meg az utat utódai előtt: a Renault Zoe több járműről a hálózatra (V2G) kísérleti projektben is szerepelt, utódja, az R5 pedig V2G-képes lesz – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink