Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
M3, M4: ütős kocsik a BMW-től
A nagyteljesítményű sportautók egészen újszerű értelmezését kínálja a márka az M3 Limousine és az M4 Coupé modelljeivel.
– Minden egyes M modell szíve a motorja: az új hathengeres turbófeltöltésű erőforrás a magas fordulatú atmoszférikus aggregátok erényeit fejlett turbótechnikával ötvözi. Következetes könnyűszerkezetes koncepciója elődjéhez viszonyítva mintegy 80 kilogramm tömeg-megtakarítást jelent számára. Mindkét modell színtiszta versenysport-technikával rendelkezik, amely a világ egyik legkeményebb pályáján, a Nürburgring legendás Nordschleife szakaszán lerótt körök ezrei során vizsgázott – emelte ki Friedrich Nitschke, a BMW M GmbH elnöke.
BMW M3 Limousine |
Az M TwinPower Turbo technikával működő, teljes egészében új fejlesztésű magas fordulatú motor csúcsteljesítménye 431 LE. A széles fordulatszám-tartományon rendelkezésre álló 550 newtonméter maximális forgatónyomaték közel 40 százalékkal múlja felül elődje nyomatéki csúcsát, miközben üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása mintegy 25 százalékkal alakul alacsonyabban. A 0-100-as sprint a BMW M3 Limousine és a BMW M4 Coupé számára egyaránt mindössze 4,1 másodpercet (az extrafelszerelésként kínált hétfokozatú kettős tengelykapcsolós M sebességváltóval) igényel.
Az M4 Coupé DIN-szabvány szerinti saját tömege így 1497 kilogramm, amit a könnyűszerkezetes építés következetes alkalmazása tett lehetővé. Ennek része többek között az olyan különösen könnyű anyagok alkalmazása, mint a futómű és a karosszéria számos komponensében használt szénszál-erősítésű műanyag, illetve alumínium. A tető például mindkét modellen szénszál-erősítésű műanyag.
BMW M4 Coupé |
Az M3 Limousine és az M4 Coupé elsődleges fejlesztési célkitűzései között szerepelt a célzott versenypálya-alkalmasság is. Ennek szellemében mindkét modell a pályabevetésekre is optimális hűtőrendszerrel készül, amely e körülmények között is tökéletesen temperálja a motort, a turbófeltöltőt illetve a sebességváltót.
Annak érdekében, hogy mindkét modellt vérbeli versenysport-karakter jellemezze, a konstruktőrök a tervezés e fázisában szorosan együttműködtek a BMW Motorsport professzionális versenyzőivel. Ennek során a márka két DTM-pilótája, Bruno Spengler és Timo Glock egyaránt részt vett a Nürburgring-Nordschleifén végzett széles körű tesztelésen és finomhangolási munkákban.