Gyártók Kitart a szilárdtest-akkumulátor mellett a BMW

Kitart a szilárdtest-akkumulátor mellett a BMW

autopro.hu/D.Á. | 2021.10.21 11:21

Kitart a szilárdtest-akkumulátor mellett a BMW

Fotó: BMW Csoport

A BMW a nemrég beharangozott elektromos szedánját 2025-ben tervezi piacra dobni. Pont ekkorra ígérik a forradalmi szilárdtest-akkumulátorok bemutatását is, amelyek a töltési idő, a magas ár és a környezetvédelem problémájára egyszerre adnának választ. Vajon láthatjuk majd az új technológiát az új modellben?

Hirdetés

A Neue Klasse elektromosautó-platformot nemrég beharangozó BMW szilárd meggyőződése, hogy a jövőben szilárdtest-akkumulátorokkal lehet majd a legegyszerűbben nagyobb hatótávú és olcsóbb elektromos autókat gyártani. A technológiát 2025-ben tervezik bemutatni egy prototípusban. Egy másik, hasonló próbálkozásuk a hidrogén üzemanyagcellás hajtás, amit az iX5 Hydrogen típusban tesztelnek, te tömeggyártásra egyelőre nem küldenék.

Minden szempontból előnyös

Azon túl, hogy a szilárdtest-akkumulátorokat kevesebbszer kell tölteni, nagy előnyük, hogy könnyen újrahasznosíthatóak. Ez a BMW határozott klímacéljai szempontjából fontos, ahogyan az is, hogy európai értékteremtési lánc termékei legyenek az akkumulátorok. A szilárdtest-technológia bevezetése nagy lépés lenne az elektromos BMW-k fejlődésében, lehetővé téve, hogy a nagy mértékben csökkenő gyártási költségek miatt áruk leszálljon a belsőégésű motorral hajtott társaikéhoz.

A BMW új elektromos szedánja, az NK1-es belső kódnevű típus a gyártó hatodik generációs elektromos hajtásláncát kapja majd meg, amely alacsonyabb tömeget, villámtöltést és fenntartható anyagok használatát ígéri. A megjelenést 2025-re időzítik azt azonban nem tudni, még az NK1 modellciklusa alatt alkalmas lesz-e a szilárdtest-technológia a tömeggyártásra, vagy csak a távoli jövő autói kapják meg az új akkumulátorokat — írta meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink