Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kitart a szilárdtest-akkumulátor mellett a BMW
A BMW a nemrég beharangozott elektromos szedánját 2025-ben tervezi piacra dobni. Pont ekkorra ígérik a forradalmi szilárdtest-akkumulátorok bemutatását is, amelyek a töltési idő, a magas ár és a környezetvédelem problémájára egyszerre adnának választ. Vajon láthatjuk majd az új technológiát az új modellben?
A Neue Klasse elektromosautó-platformot nemrég beharangozó BMW szilárd meggyőződése, hogy a jövőben szilárdtest-akkumulátorokkal lehet majd a legegyszerűbben nagyobb hatótávú és olcsóbb elektromos autókat gyártani. A technológiát 2025-ben tervezik bemutatni egy prototípusban. Egy másik, hasonló próbálkozásuk a hidrogén üzemanyagcellás hajtás, amit az iX5 Hydrogen típusban tesztelnek, te tömeggyártásra egyelőre nem küldenék.
Minden szempontból előnyös
Azon túl, hogy a szilárdtest-akkumulátorokat kevesebbszer kell tölteni, nagy előnyük, hogy könnyen újrahasznosíthatóak. Ez a BMW határozott klímacéljai szempontjából fontos, ahogyan az is, hogy európai értékteremtési lánc termékei legyenek az akkumulátorok. A szilárdtest-technológia bevezetése nagy lépés lenne az elektromos BMW-k fejlődésében, lehetővé téve, hogy a nagy mértékben csökkenő gyártási költségek miatt áruk leszálljon a belsőégésű motorral hajtott társaikéhoz.
A BMW új elektromos szedánja, az NK1-es belső kódnevű típus a gyártó hatodik generációs elektromos hajtásláncát kapja majd meg, amely alacsonyabb tömeget, villámtöltést és fenntartható anyagok használatát ígéri. A megjelenést 2025-re időzítik azt azonban nem tudni, még az NK1 modellciklusa alatt alkalmas lesz-e a szilárdtest-technológia a tömeggyártásra, vagy csak a távoli jövő autói kapják meg az új akkumulátorokat — írta meg az Autocar.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!