Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kínai viharra figyelmeztet a Renault vezére
Egy Európát fenyegető „kínai viharra” figyelmeztet a Renault elnöke, Jean-Dominique Senard, rámutatva az európai akkumulátor-ellátásiláncok veszélyt jelentő hiányosságaira.
„Mikor kínai viharról beszélek, akkor a Kínából származó (elektromos) autók importját hajtó erős nyomásra utalok” – fejtette ki a vállalatvezető egy interjú során.
„Képesek vagyunk elektromos autókat gyártani, de küzdünk azért, hogy garantáljuk az anyagellátás biztonságát” – tette hozzá, utalva az európai akkumulátorgyártási ellátási láncok hiányos és fejletlen mivoltára, ami a nyersanyagok és maguknak az akkumulátorok esetében is kínai importra kényszeríti a földrész autógyártóit.
Senard szerint Kína azon döntése, hogy augusztus elejétől kettő chipgyártásban és villanyautó-gyártásban használt fontos fém kivitelét korlátozza, rávilágít a Kínára való túlzott támaszkodásra, egyúttal arra kell ösztönöznie Európa vezetőit, hogy változtassanak a helyzeten a saját ellátási láncok kiépítésével.
A Stellantis vezére, Carlos Tavares ellenben óva intette a nyugati cégeket attól, hogy megszakítsák kínai kapcsolataikat, rámutatva, hogy azzal saját érdekeik ellen tennének.
Az e-fuel lehet a B-terv
Senard a Reuters-nek adott interjú során aláhúzta annak veszélyét, ha a Kína és a Nyugat közti konfliktus eszkalálódna. Mint kifejtette, az „óriási” károkat okozna a kizárólag külföldi (javarészt kínai) anyagokkal dolgozó európai akkumulátorgyáraknak.
Hozzátette, hogy az alapanyag-hiány miatti akkugyártási zavarok esetén az alternatív hajtásopciók, mint a szintetikus üzemanyagok vagy a hidrogén rendelkezésre állása létfontosságú lenne.
„Ahogy bármely megfontolt gyártó tenne… alternatívák után nézünk, hogy ne sodorjuk veszélybe az országot, ha például kifogyunk az akkumulátorokból” – mondta.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!