Gyártók Kevesebb autóra van vevő – leépít a Toyota

Kevesebb autóra van vevő – leépít a Toyota

autopro.hu/S.A. | 2023.07.26 10:21

Kevesebb autóra van vevő – leépít a Toyota

Fotó: Newsroom Toyota Europe

A Toyota Motor kínai vegyesvállalata nemrég közölte, hogy idő előtt felbontotta mintegy ezer munkás szerződését, ami jól mutatja, hogy mekkora nyomás nehezedik az autógyártókra a világ legnagyobb autópiacán zajló árháború miatt.

Hirdetés

A Toyota és a kínai állami tulajdonú Guangzhou Automobile Csoport (GAC) közös vállalkozása dolgozókat bocsátott el, és kompenzációt ajánlott fel nekik – mondta el a Reuters-nek korábban három munkavállaló, akik személyazonosságuk titokban tartását kérték.

Az érintett munkavállalókat munkaközvetítő cégek vették fel, és a déli Kanton (Guangzhou) városában lévő gyárba küldték őket dolgozni.

A Toyota kínai vegyesvállalata, a Guangzhou Toyota Motor Co. a Reuters-nek adott nyilatkozatában közölte, hogy a közelmúlt termelési szintjeire tekintettel mintegy ezer munkavállaló szerződését bontotta fel idő előtt a munkaerő-szolgáltató cégekkel.

A GAC Toyota gyár honlapja szerint az üzem éves termelési kapacitása egymillió jármű és körülbelül 19 ezer embert foglalkoztat. A gyár olyan modelleket gyárt, mint a Camry, a Corolla és a bZ4X.

Máshol is leépítenek

A Toyota lépése azt követi, hogy a Mitsubishi Motors júliusban bejelentette, csökkenti a személyzeti költségeit a Guangzhou Automobile Csoporttal közös kínai vállalatánál.

A Mitsubishi Motors vezérigazgatója, Takao Kato nemrég az újságíróknak elmondta, hogy a vállalat még nem állapodott meg helyi kínai partnerével arról, hogy pontosan hogyan fog folyni a cég átalakítása, az közben azonban már kiderült, hogy a Mitsubishi felhagy az értékesítéssel Kínában.

Romlik a japán márkák helyzete

Kínában az autógyártók körében az idei év első felében a japán márkák szenvedték a legnagyobb eladási visszaesést, a kínai autógyártók szövetsége szerint piaci részesedésük 14,9 százalékra csökkent az egy évvel ezelőtti közel 20 százalékról. Mindeközben a kínai márkák értékesítése a teljes eladások 53 százalékát tette ki.

A Toyota arra számít, hogy elektromos modelljei majd felélénkítik az eladásokat Kínában, amelyek kilenc százalékkal estek vissza az év első hat hónapjában. A vállalat a Tesla által indított árháborúhoz csatlakozott, és februárban 15 százalékkal csökkentette a bZ4X elektromos jármű árát.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink