Gyártók Jövőre is odavág a VW termelésének a chiphiány

Jövőre is odavág a VW termelésének a chiphiány

autopro.hu/V.M. | 2021.12.20 13:23

Jövőre is odavág a VW termelésének a chiphiány

Fotó: Volkswagen Media Center

Bennfentes források szerint a világ második legnagyobb autógyártója, a Volkswagen arra számít, hogy az elhúzódó chiphiány következményeképpen 2022-ben még kevesebb autót fog tudni készíteni, mint idén.

Hirdetés

A VW egész 2021-es évi termelési és értékesítési számain igencsak meg fog látszódni a félvezetők globális hiánya. Az autógyártó nemrég módosította lefelé a kiszállításokra vonatkozó előrejelzését: most már csak kilencmillió jármű eladásával számol idén a korábbi 9,3 millió darab helyett.

Bennfentesek a Manager Magazinnak nyilatkozva elmondták, hogy a legrosszabb esetben 2022-ben a kiszállított járművek száma nyolcmillióra eshet, de az eladások még akkor is elmaradhatnak az ideitől, ha a dolgok viszonylag jól alakulnak.

A nyilatkozók azt is megosztották, hogy a VW arra az eshetőségre készül, hogy a jelenlegi chipbeszerzési nehézségek el fognak húzódni legalább 2023 elejéig.

A VW nem kommentálta az értesüléseket, helyette közölte, hogy 2022-ben a chiphiány némi javulását várja, bár az év első felében az ellátás nagyfokú volatilitásával számol.

Még nem látni a végét

Az év eleje óta tartó, többek között a koronavírus-járványra visszavezethető chiphiány végét még nem látni. Mostanra több autógyártó, köztük a másik kettő nagy német OEM, a BMW és a Daimler is úgy vélik, hogy az alkatrészhiány 2022 nagy részére is át fog nyúlni.

Friss hír, hogy a VW konszernhez tartozó Škoda január 10-ig meghosszabbítja a karácsonyi szünetet gyáraiban a chipellátási problémák miatt. Így tesz az Audi is, ami arra számít, hogy 2022 elején még hónapokon át a beszerzési nehézségek menedzselésével lesz elfoglalva. A vállalat egy szóvivője hozzátette, hogy az alkatrészhiány ugyanakkor még további hónapokig is eltarthat.

Nem szabad gyors enyhülésben bízni

A Reuters idézi a Porsche vezérigazgatóját, Oliver Blume-t, aki novemberben egy elhúzódó és súlyos chipkrízisre figyelmeztetett: „Bárki, aki abban hisz, hogy a chiphiány enyhülni fog a következő évben, téved”.

Blume egyúttal aláhúzta annak szükségességét, hogy az autógyártók házon belülre vigyék a chipek előállítását. A chipek saját fejlesztésére irányuló törekvés már több gyártónál is megjelent, köztük a Fordnál, ami ennek érdekében a világ egyik vezető félvezetőgyártójával, a Globalfoundries-zel lépett stratégiai együttműködésre.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink