Gyártók Giuliával ünnepel az Alfa Romeo

Giuliával ünnepel az Alfa Romeo

autopro.hu | 2015.06.26 06:34

Giuliával ünnepel az Alfa Romeo

Bemutatták a márka új csúcsmodelljének szánt autót, a legendás Quadrifoglio emblémát viselő Giuliát.

Hirdetés

Az eseményen az Alfa Romeo több mint egy évszázados történetét is ünnepelték: a márka betöltötte a 105. születésnapját. Az A.L.F.A. (a betűszó az Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, azaz a lombardiai automobil-gyártó részvénytársaság) vállalatot 1910. június 24-én alapították. 2015. június 24-én új fejezetet nyitnak: bemutatkozik legújabb modelljük, a Giulia, annak is legerősebb változata.

Az Alfa Romeót öt dolog tette a világ egyik legkívánatosabb autómárkájává: ezek a jellegzetes olasz formatervezés, a modern, innovatív motorok, a tökéletes, 50/50 arányú tömegelosztás, valamint a lehető legjobb tömeg/teljesítmény arány. Ezek a márka elengedhetetlen alkotóelemei.

A Giulia hathengeres, V elrendezésű benzines turbómotort a Ferrari mérnökei hangolták; legnagyobb teljesítménye 510 lóerő. Álló helyzetből 3,9 másodperc alatt éri el a 100 kilométer/óra sebességet. Elektronikusan vezérelt hengerlekapcsolási rendszerrel takarékoskodik. A hathengeres erőforrás teljes egészében alumíniumból készült, ami csökkenti az első tengelyre jutó terhelést, miközben biztosítja a jellegzetes, hamisítatlan Alfás motorhangot.

Az új Giulia jellegzetessége, hogy a mérnökök úgy osztották el a szerkezeti tömegeket, és úgy alkalmazták a felhasznált anyagokat, hogy a jármű tömege tökéletesen egyenletesen, 50/50 arányban terhelje a két tengelyt. Ez alapvető feltétele az Alfa Romeókra jellemző vezetési élménynek; megvalósításához pedig a mérnökök úgy módosították a komponensek elrendezését, hogy a nehezebb alkatrészeket a tömegközépponthoz lehető legközelebb tudják elhelyezni.

A mérnökök úgy döntöttek, hogy az elektronikus segédrendszereket csupán arra használják, hogy még élvezetesebbé tegyék a mechanikus alapok által meghatározott vezetési élményt. Ez nyilvánul meg az új modell olyan műszaki megoldásaiban, mint a dupla kuplungot alkalmazó nyomatékvektor-szabályozó rendszer, amely révén a hátsó differenciálmű eltérő mértékű hajtónyomatékot juttathat a két hátsó kerékre. Ezáltal rossz tapadási viszonyok mellett is javult az erő átvitele az aszfaltra. Az autó így biztonságosan és élvezetesen vezethető, anélkül, hogy zavaróan közbeavatkoznának a menetdinamikai szabályozó rendszerek. Az új Alfa Romeo fedélzetén mutatkozik be az integrált fékrendszer, ez az innovatív, elektromechanikus rendszer, amely a menetstabilizáló funkciókat egy hagyományos fékszervó funkcionalitásával kombinálva nem csupán a szokásos terhelésfüggő fékerőelosztásról gondoskodik, hanem késlekedés nélkül biztosít fékhatást, és ezáltal rekord rövid féktávolságot.

A kiváló légellenállási tényező, az ívmenetben jelentkező, tökéletesen kiegyensúlyozott erőhatások, illetve leszorítóerő mellett az új modell aktív első légterelővel is rendelkezik, amely a leszorítóerőt aktívan szabályozva még nagy sebességnél is fokozott teljesítményt és jobb tapadást eredményez.

Az új Alfa Romeo Giulia esetében a jármű menetdinamikai jellemzőit a vezető igényei szerint módosító Alfa DNA rendszer is megújult: a lehetőség sorában megtalálható a dinamikus, a normál, a takarékos (az Alfa Romeo történetében először alkalmazott, környezettudatos beállítás), valamint természetesen a verseny beállítás (a nagyteljesítményű változat esetében).

A kimagasló (3-nál alacsonyabb) tömeg/teljesítmény arány megvalósítása érdekében az Alfa Romeo Giulia a kiemelkedő motorteljesítményt az ultra könnyű anyagok széleskörű alkalmazásával kombinálja. Szénszálas kompozit anyagból készült például a kardántengely, a motorházfedél és a tetőlemez, míg a motor, a fékek, a felfüggesztés (beleértve az első rugótornyot és az első és hátsó segédkereteket), valamint számos karosszériaelem, például az ajtók vagy a kerékdobok gyártásához alumíniumot használtak fel. A hátsó kereszttartó alumínium kompozitból és műanyagból készült.

Az össztömeg csökkentése érdekében a fékrendszerben alumínium komponenseket és karbon-kerámia féktárcsákat alkalmaztunk, míg az ülések váza szintén szénszálas szerkezetű.

Kiemelt Partnereink