Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Életveszélyes Suzukik
Bár még hazánkba meg sem érkezett a Suzuki legújabb minije, Nagy-Britanniában megtiltották tulajdonosaiknak a használatát.
Elővigyázatosságról van szó, ugyanis egy sajtóteszten emelt sebességről fékezve a kocsi fékrendszere felmondta a szolgálatot. Aztán egy másik teszten is.
A brit Autocar és a What Car? magazinok tesztjén 130 kilométer/órás sebességről vészfékezéssel állítják meg a tesztautókat, a Millbrook Proving Ground zárt pályán. Ez általában minden autónál sikerülni szokott. Kivéve egyet, a szigetországban frissen forgalmazott, jobb kormányos Suzuki Celerio a január 30-i próbán - bár előtte a közúti forgalomban és az alacsonyabb sebességű teszteken ennek semmi jelét nem mutatta - vészfékezés közben elvesztette fékerejét, a pedál beesett, a kocsit csak kézi- és motorfékkel, valamint hidegvérrel lehetett megállásra bírni.
Először csak egyedi problémának gondolták az esetet, a Suzuki brit képviselete küldött egy újabb tesztautót az újságnak. A második teszten ugyancsak elment a fék, ezúttal viszont nehezebb volt megfogni az elszabadult és uralmát vesztett kocsit. Az újabb fiaskóra azonnal reagált a Suzuki: felfüggesztették a Celerio forgalmazását és felszólították a tulajdonosokat (a brit szigeteken 37-en vettek eddig Celeriót), hogy amíg nem vizsgálják ki az ügyet, ne használják autóikat. Az importőr mindenkinek csereautót biztosít a vizsgálat idejére.
A Suzuki szakemberei megtalálták a hiba okát, a japánok arról tájékoztatták a közvéleményt, hogy mihamarabb orvosolják azt. A márka visszahívási akciót hirdetett, a bűnös a fékpedál mechanizmusa. Az alkatrészek cseréjével a probléma megoldódik. A hiba csak azokat a jobbkormányos autókat érinti, amelyeket Nagy-Britanniában, Írországban, Ausztráliában és Új-Zélandon értékesítettek. Az indiai és a thaiföldi jobbkormányosok nem érintettek. A Suzuki mindent megtesz, hogy százszázalékos biztonságot nyújtsanak autói - jelentette ki a gyártó illetékese, aki Japánból utazott Londonba, hogy vezesse a belső vizsgálatot.
A háromcsillagos törésteszttel rendelkező modellt a tavalyi genfi szalonon mutatták be, idén tavasszal hozzánk is megérkezik. Az indiai verziót a Maruti Suzuki gyártja Indiában, a brit verziók pedig a thaiföldi Rayang gyárában készülnek.