Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Csak márciusban indulhatnak újra a GM üzemei
A General Motors a félvezető komponensek globális hiánya miatt legalább március közepéig meghosszabbítja a termelésszünetet három észak-amerikai üzemében, amivel az idei termeléskiesése a százezer járművet is meg fogja haladni.
A GM február 8-tól függesztette fel a járműgyártást a Missouri állambeli Kansas City-ben, az Ontario tartományi Ingersollban, illetve a mexikói San Luis Potosi városában található gyártóegységekben. A leállás eredetileg csak egy hétig tartott volna, ám a chiphiány nem teszi lehetővé a termelés március előtti elindítását.
A vállalat továbbá azt is bejelentette, hogy a Missouri állami Wentzville-ben és a mexikói Ramos Arizpe városában található egységében ugyan fenntartja a járművek gyártását, ám azokat átmenetileg nem tudja teljesen összeszerelni.
A Reuters cikke továbbá megjegyzi, hogy a rivális Ford, korlátozott számú esetekben ugyancsak félkész állapotban tárolja járműveit, melyek befejezését a chipek rendelkezésre nem állása akadályozza.
A másfélmillió felé kúszik a kiesés
Az AutoForecast Solutions nemrég frissített előrejelzése szerint a globális autóipar a chiphiány miatt 1,3 millió járműnyi, a korábban jelzettnél sokkal nagyobb termeléskiesést fog elszenvedni idén. A GM ugyan nem közölte, hogy a leállás-hosszabbítás mekkora elmaradáshoz fog vezetni, az iparági tanácsadó cég azonban a GM idei kiesését 111.450 járműre becsüli.
A Ford nemrég jelezte, hogy az első negyedévben a tervezettnél tíz-húsz százalékkal kevesebb járművet készíthet.
A 2020 végén jelentkezett, többek között az autógyártás váratlanul gyors felfutása és a laptopok iránt megnőtt keresletnek betudható chiphiány világszerte számos autógyártót érint, termelésük csökkentésére kényszerítve azokat, áttételesen pedig az eladásaikat is befolyásolva. A Honda és a Nissan együttesen például a tervezettnél 250 ezerrel kevesebb jármű értékesítésével számol a jelen üzleti évükben.