Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatta új luxuslimuzinját az Audi
Új A6 modelljével a gyártó felsőkategóriás limuzinjának nyolcadik generációját mutatja be, számos új fejlesztést hozva el a piaci szegmensbe.
Mindegyik motorváltozata az úgynevezett Audi mild-hibrid technikájával készül, amelyben szíjhajtású indítógenerátor (RSG) működik együtt lítiumion-akkumulátorral. Az Audi A6 az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban szabadon is gördülhet („vitorlázhat”).
Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere 22 kilométer/óráig aktív. Álló helyzetben előrelátó szabályzás mentén történik a motor újraindítása, amint az A6 előtti jármű elindul. Lassításkor az RSG akár 12 kW teljesítménnyel végez energia-visszatáplálást (rekuperáció). Valós üzemi körülmények között az MHEV-technika akár 0,7 literrel is csökkentheti az üzemanyag-fogyasztást.
Vezetői segédrendszerei között megtalálható egyebek mellett a távirányítású parkoló- és garázspilóta. Ezek segítségével önállóan áll be- és ki a parkolóhelyről, illetve a garázsból a luxuslimuzin.
A vezetői segédrendszerek kínálata mögött a gyártó újabb high-tech modulja, a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) rejlik, amely érzékelők adatainak összességéből folyamatosan részletes képet alkot az autó környezetéről. A szenzorok köre felszereltségtől függően akár öt radarérzékelőt, öt kamerát, 12 ultrahangos érzékelőt, illetve – további jelentős újdonságként – egy lézerszkennert is magában foglalhat.