Gyártók Autopro-teszt: dizájnos és biztonságos utazóautó a Peugeot 3008

Autopro-teszt: dizájnos és biztonságos utazóautó a Peugeot 3008

Beck András | 2019.09.01 16:00

Autopro-teszt: dizájnos és biztonságos utazóautó a Peugeot 3008

A kedvező fogyasztáshoz egyéni és robusztus megjelenés társul a dízel Peugeot 3008-nál. A biztonsági extrákból sem volt hiány az Allure felszereltségű tesztautóban.

Hirdetés

A tesztúton 6,2 literes volt a 130 lóerős 1,5 BlueHDi dízelmotorral szerelt Peugeot 3008 száz kilométerenkénti átlagos tesztfogyasztása pedig főleg autópályán használtuk az autót. Országúton 5,5 literrel is beéri a hatsebességes manuális váltóval szerelt kocsi, mindehhez pedig lendületes gyorsulások is társulhatnak, igaz mi inkább kényelmes tempóban haladtunk vele. Autópálya-tempónál hatodikban 2400-at, 90 km/h-s sebességénél pedig 1600-at forog a főtengely percenként. Az autó egyébként 1750-es percenkénti fordulatszámnál adja le maximális 300 newtonméteres nyomatékát, míg a legnagyobb, 130 lóerő teljesítményt 3750-es fordulatszámnál.

Piaci bevezetése óta a Peugeot 3008 SUV nemzetközi szinten több mint 62 rangos elismeréssel –köztük a nagy presztízsű európai „Év Autója” díjat is –megkapta
Piaci bevezetése óta a Peugeot 3008 SUV nemzetközi szinten több mint 62 rangos elismeréssel –köztük a nagy presztízsű európai „Év Autója” díjat is –megkapta

i-Cockpit

A 3008 ezzel a meglehetősen kedvező fogyasztási adat mellett is igazi utazóautó. Belül minden kényelmi funkció megvan ehhez és a biztonsági felszereltség is óvja az sofőr, illetve az utasokat. A sofőrt az i-Cockpitnak vezető hely fogadja, a felül és alul is kissé lecsapott kis kormánykereket könnyű megszokni. A kormány fölött a műszerfalról minden fontos információ leolvasható, talán csak a legalul lévő adatokhoz kell egy mozdulatot nyújtózkodni a kényelmes üléspozícióból. De itt csak az autóban lévő össze kilométer és a lenullázás óta megtett útnak adtak helyet a francia mérnökök.

A felül és alul is kissé lecsapott kis kormánykereket könnyű megszokni
A felül és alul is kissé lecsapott kis kormánykereket könnyű megszokni

Méretes panorámatető

Nem csak a sofőr, hanem az utasok utazási élményét is növeli a méretes panorámatető, melynek egésze árnyékolható, illetve az első fele ki is nyitható, amit a tető belsejében elhelyezett gombokkal irányíthat a pilóta. Két kijelző is van az autóban, egy érintőképernyős a középkonzol a tetején egy pedig a már említett műszerfal. Utóbbinak többféle beállítási módja van, így a sofőr teljesen személyre szabhatja, hogy milyen elrendezésben szeretné látni a szükséges adatokat.

Peugeot 3008 1,5 BlueHDi 130 Allure
Műszaki adatok:
Maximális teljesítmény: 130 LE / 96 kW
Maximális nyomaték: 300 Nm
Hengerűrtartalom: 1499 cm3
Gyorsulás (1-100 km/h): 10,8 másodperc
Végsebesség: 192 km/h
Hosszúság, szélesség, magasság: 4447 / 1841 / 1624 mm
Tengelytáv: 2675 mm
Saját tömeg: 1417 kg
Megengedett össztömeg: 1980 kg
Csomagtér: 520 liter
Tesztfogyasztás: 6,2 l/100 km

A navigációs mód a legpraktikusabb

Klasszikus üzemmódban középen mutatja a kijelző számmal a sebességet, két oldalt pedig a fordulatszámmérő és a kilométeróra helyezkedik el. Érdekesség és meg kellett szokni, hogy a képmutató egymással szemben, mindegyik középirányba növekszik. A navigációs mód a legpraktikusabb, madártávlatból mutatja az előttünk lévő utat a térképen, miközben az északi irányt is jelzik külön. A személyes elrendezésben jobboldalt kicsiben jelenik meg a navigáció és a sebesség adatok a hangsúlyosabbak, a táblafelismerő és a tempomat adatait is középen mutatja, míg bal szélen a fogyasztás adatok követhetők folyamatosan nyomon. Ez más esetekben csak külön gombnyomásra jelenik meg. Minimális módban csak középen írja ki számmal a sebességet és semmi mást nem tüntet fel a tempomat adatain kívül. Minden ma elvárható dolog a kormányról vezérelhető néhány mozdulattal, praktikus elrendezésben van minden a gombok kézre esnek.

Oroszlánkarmolást idéznek a hátsó lámpák
Oroszlánkarmolást idéznek a hátsó lámpák

Letisztult középkonzol

A középkonzolon a kijelző alatt hat gomb van, amelyekkel a főbb menüpontok irányíthatók, illetve az elakadásjelző is itt kapott helyet. Az ülésfűtést, a pára leszedés érdekében a maximális szellőztetést is lehet lehet beüzemelni. A navigáció jól kezelhető és pontos, a tengerszint feletti magasságot is folyamatosan kijelzi az autó.

A megemelt hasmagasság és a magasított vezetési pozíció mellett kiváló úttartással és precíz kormányzás jellemzi a 3008-at
A megemelt hasmagasság és a magasított vezetési pozíció mellett kiváló úttartással és precíz kormányzás jellemzi a 3008-at

Asszisztens-rendszerek a biztonságért

Az érintőképernyős kijelző menüjében állíthatóak be a különböző asszisztens-rendszerek működési jellemzői. Ilyen például a távolsági fényszóró automatika, amely nagyon hasznos éjszakai közlekedésnél. Amint feltűnik egy autó szemben vagy előttünk észleli egy haladó autó féklámpáját egyből leveszi a távolsági fényt. Vissza már két másodperc késleltetéssel reagál mindig a rendszer, nyilván arra felkészülve, hogy hirtelen tűnhet fel egy másik jármű. Autópályán vagy főúton haladva a sávtartó asszisztens is nagy segítség, három-négy alkalommal is vissza kormányozza az autót, illetve jelzi azt, hogy ki akarunk térni az sávból, majd utána egy hangjelzéssel és a műszerfal közepén egy felirattal is közli, hogy a sofőr vegye át az irányítást az autó fölött. A tesztelt modellben volt start-stop rendszer, illetve holttérfigyelő megoldás is. Utóbbi a visszapillantó tükrök szélén egy narancssárga kis fénnyel jelzi, hogy ha valaki a holt térben autózik. Ez főleg autópályán, hosszabb előzéseknél nagyon előnyös. Lebillennek a visszapillantó tükrök, így tolatáskor a hátsó kerék melletti patkán jobban lehet látni, de ez is kikapcsolható a menüben.

A hátsó ülések az 520 literes, jól pakolható csomagtér felől is ledönthetőek egy mozdulattal
A hátsó ülések az 520 literes, jól pakolható csomagtér felől is ledönthetőek egy mozdulattal

Fáradtságérzékelő étteremajánlattal

Fáradtságérzékelő is van a 3008-ban, ami a hosszabb utakon nagyjából két órás autózás után jelenik meg a műszerfalon. Többféle lehetőséget kínál fel az autó ennyi vezetés után. Elsőnek a rádióállomásokat, de kávézókhoz, éttermekhez és benzinkutakhoz is elnavigálhat egy gombnyomással.

Tárolóhelyek

A könyöktámasz alatti tárolórekesz jobbra és balra, hosszában elválasztva kétfelé nyílik ki. A szükséges dolgoknak bőben jut itt hely. Két pohártartó is van a sofőr mellett. Hátul rövidebb utakra három embernek is kényelmes a helykínálat, a lábtér is bőséges.

A tesztúton 6,2 literes volt a 130 lóerős 1,5 BlueHDi dízelmotorral szerelt Peugeot 3008 száz kilométerenkénti átlagos tesztfogyasztása
A tesztúton 6,2 literes volt a 130 lóerős 1,5 BlueHDi dízelmotorral szerelt Peugeot 3008 száz kilométerenkénti átlagos tesztfogyasztása

Kiemelt Partnereink