Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Autógyártók közös stratégiája az üzemanyagcellás technológiáért
A Daimler, a Ford és a Nissan egyedülálló, háromoldalú megállapodást írtak alá egy közös üzemanyagcellás rendszer együttes kifejlesztéséről.
Az együttműködés eredményeképpen már 2017-ben megszülethetnek a világ első megfizethető, sorozatgyártásban készülő üzemanyagcellás autói. A három kontinenst felölelő és három vállalatot egyesítő, egyedülálló együttműködés segít a globális specifikációk és a fődarabokra vonatkozó szabványok kialakításában. A megállapodás egyértelmű üzenet a beszállítók, a politikai döntéshozók és az ipar számára a világméretű hidrogén-infrastruktúra továbbfejlesztésének fontosságáról.
A Daimler, a Ford és a Nissan még az idei év elején egyedülálló, háromoldalú megállapodást írt alá annak érdekében, hogy felgyorsítsák a üzemanyagcellás járműtechnológia (FCEV) megvalósulását és elterjesztését. Az együttműködés célja egy közös üzemanyagcellás rendszer együttes kifejlesztése és a technológia megtervezésével járó költségek csökkentése. Mindhárom vállalat azonos mértékű befektetéssel vesz részt a projektben. Az egységes tervezésre, a nagy volumenre és a hatékony közös munkára alapuló stratégia eredményeképpen már 2017-ben megszülethetnek a világ első megfizethető, sorozatgyártásban készülő FCEV-modelljei.
A FCEV-k fejlesztésének terén a Daimler, a Ford és a Nissan összesen már több mint 60 évnyi tapasztalatot halmozott fel. A vállalatok FCEV-járművei eddig több mint 10 millió tesztkilométert futottak le világszerte a különféle ügyfélprogramok és bemutató projektek keretében, méghozzá meglehetősen sokféle út- és időjárási viszonyok közt. A partnerek tervei közt szerepel egy közös üzemanyag -cella és egy üzemanyagcellás rendszer kifejlesztése, amely beépíthető lesz azokba az – egyébként igen különböző – nulla CO₂-kibocsátású FCEV-modellekbe, amelyeket mindhárom vállalat a saját márkajelzése alatt mutat majd be. A megállapodás egyértelmű üzenet a beszállítók, a politikai döntéshozók és az ipar számára arról, hogy érdemes belefogni a hidrogéntöltő állomások és egyéb, a sorozatgyártású FCEV-k kiszolgálására alkalmas infrastruktúra fejlesztésébe.
A hidrogénből és oxigénből előállított villamos energiával hajtott FCEV-k emissziója csupán víz. Az FCEV-k a mai akkumulátoros elektromos autók kiegészítésének tekinthetők, és segítségükkel a vásárlók szélesebb köre számára válik majd elérhetővé a nulla károsanyag-kibocsátású közlekedés lehetősége.
Így fejlődtek a Mercedes alternatív autói |
Hogyan működik az üzemanyagcella?
Napjaink akkumulátoros elektromos autóihoz hasonlóan az FCEV is jóval takarékosabb a hagyományos járműveknél, és valós alternatívát kínál a kőolajalapú energiaforrások helyett. Az FCEV maga állítja elő a mozgásához szükséges villamos energiát tüzelőanyag-cellái segítségével, amelyekben elektrokémiai reakció játszódik le a (kifejezetten e célra tervezett, nagy nyomású tartályban tárolt) hidrogén és a levegőből nyert oxigén közt. A folyamat mellékterméke kizárólag vízpára és hő.