Gyártók A Citroën a C-Elysée modellel indul a túraautó bajnokságon

A Citroën a C-Elysée modellel indul a túraautó bajnokságon

autopro.hu | 2013.08.06 10:39

A Citroën a C-Elysée modellel indul a túraautó bajnokságon

Egy hónappal azután, hogy hivatalosan is bejelentették a Citroën gyári részvételét a 2014-es túraautó világbajnokságon, kiderült, Sébastien Loeb milyen autóval vág neki pályafutása új szakaszának. A Citroën C-Elysée WTCC az első olyan versenygép, amelyet a FIA új szabályrendszere alapján fejlesztettek.

Hirdetés

Tavaly szeptember 26-án, a Párizsi Autószalon megnyitóján Frédéric Banzet, az Automobiles Citroën vezérigazgatója, Yves Matton. a Citroën Racing igazgatója és Sébastien Loeb beszélt annak lehetőségéről, hogy a Citroën esetleg gyári csapatot indít a túraautó világbajnokságban.

A bejelentést csupán néhány perccel előzte meg a C-Elysée hivatalos nemzetközi bemutatkozása a sajtó nyilvánossága előtt. Most a két akkori világújdonság ismét egy fórumon szerepel: napvilágot láttak az első hivatalos fotók a Citroën C-Elysée WTCC-ről.

A Citroën teljes szaktudását felsorakoztató C-Elysée az alsó középkategória új szedánja, amely olyan, dinamikusan fejlődő piacokon kerül forgalomba, mint Latin-Amerika, a Földközi-tenger térsége, Kína vagy Oroszország. A modell 2013 elején mutatkozott be, sikerét pedig a közel 30 ezer megrendelés is jól bizonyítja. A C-Elysée – igazolva a várakozásokat és a kereskedelmi előrejelzéseket – a magyarországi ügyfelek körében is szép sikert aratott, fél év alatt meghatározó szereplője lett a hazánkban oly nagy súllyal bíró szegmensnek.

- Az, hogy a WTCC-ben szereplő versenyautó alapjául éppen a C-Elysée-t választottuk, egyértelmű jele, hogy az autósportot üzleti tevékenységünk egyik legjelentősebb támaszának tekintjük – hangsúlyozta Frédéric Banzet. – A túraautó bajnokság valóban az egész világot keresztüljárja, hiszen rendeznek futamot Latin-Amerikában, Marokkóban, Kínában és Oroszországban is. Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy a fejlődésünk egyik pillérének számító C-Elysée-t ezekben az országokban is meg tudjuk mutatni a sportkedvelő közönségnek.

- Ami a mérnöki megfontolásokat illeti: aerodinamikai szempontból a szedán karosszéria ideális, ezért a C-Elysée tökéletesen megfelelt az elképzeléseinknek – tette hozzá Xavier Mestelan-Pinon, a Citroën Racing műszaki igazgatója. – Viszonylag könnyen adaptáltuk a szériaváltozatot a versenykiírásokhoz. Mivel ez az első pályaautó-fejlesztésünk, újra és újra felül kell vizsgálnunk a döntéseinket, de pont ez teszi a munkánkat izgalmassá.

A Citroën WTCC 2014 beharangozója

A motorháztető alatt ugyanaz az 1.6 literes, közvetlen befecskendezésű turbómotor bújik meg, ami a DS3 WRC-t is mozgatja. A nagyobb teljesítményű turbófeltöltő révén az autó teljesítménye eléri a 380 lóerőt. A motor az első két kereket hajtja, az áttételt hatsebességes szekvenciális váltó biztosítja.

Kiemelt Partnereink