Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Környezetvédelmi miniszter: túl nagy teher lenne az Euro 7
Az Euro 7-es kibocsátási korlátozás hatálybalépésének rövid határidejét a német szövetségi környezetvédelmi miniszter az autóipar túlterhelésének tartja. Nem ő az első, aki német részről kritizálja a szabályozás tervezetét.
A német szövetségi környezetvédelmi miniszter, Steffi Lemke az ipar pártjára állt a személyautókat és egyéb járműveket érintő egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási határok vitájában. „Különösen kritikusan állunk az Európai Bizottság extrém rövid határidőivel szemben” – nyilatkozta stuttgarti lapoknak. Az Euro 7-es kibocsátási korlátozásoknak reálisabb elvárásokat kéne az ipar elé állítaniuk, így munkahelyeket tudnánk megőrizni – vélekedett a miniszter.
Mint ismert, az Európai Bizottság novemberben javasolta a nitrogénoxid és egyéb károsanyagok kibocsátási határértékének módosítását. Az Euro 7-nél újdonság, hogy a fékezésből és a gumik kopásából származó károsanyag-kibocsátás is korlátozás alá esne, így ez már az elektromos és hidrogén alapú járműveket is érintené.
Az európai államoknak és az Európai Parlamentnek még tárgyalniuk kell a tervezetről és közös útvonalat kell kidolgozniuk a célok eléréséhez. Az eddigi tervek szerint a törvényi szabályozások 2025-től, illetve buszok és tehergépjárművek esetén 2027-től léphetnek hatályba.
A városok jelentik a legnagyobb légszennyezést
Steffi Lemke hangsúlyozta az egészségvédelem és a megfizethetőség növelésének szükségét. Ebben a járművek károsanyag-kibocsátása központi szerepet játszik. Egyben támogatta a fékek és a gumiabroncsok kopását érintő szabályozást is.
A városi közúti forgalom az Európai Bizottság szerint a legerősebb légszennyező közeg. Becslések szerint a nitrogénoxid és az apró szemcsés por kibocsátás a 2018-as évben nagyjából 70 ezer korai haláleset okozója volt – foglalta össze az Automobilwoche.
Bőven vannak kritikák
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, az Euro 7 környezetvédelmi szabályozás tervezete heves kritikák tárgyává vált Németországban. Számos politikus – köztük tartományi miniszterelnökök – ellenzi a szabályok jelenlegi formáját, függetlenül a politikai pártok színezetétől.
Az autógyártók szintén erősen ellenzik az Euro 7 bevezetését, érvelésük szerint túl kevés időt hagynának a jogalkotók a felkészülésre, ráadásul a belső égésű motorok 2035-ös európai tiltásáig már kevés idő van, ezért az új normák létjogosultsága is kérdéses.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!