Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megérkezett az új Range Rover
A márka szerint ez minden idők legjobb menetképességű Land Rover modellje - a könnyebb és erősebb kocsi megszilárdíthatja a gyártó pozícióját a szabadidőjárművek piacán.
A Range Rover termékcsalád negyedik generációját képviselő modell az utolsó csavarig új fejlesztésű. A világ első olyan szabadidőjárműve, amelyet forradalmi, kistömegű, teljesen alumínium önhordó karosszériával szereltek. Ez a vázszerkezet 39 százalékkal könnyebb, mint az előd acél karosszériája, így a jármű akár 420 kilogrammal könnyebb, mint a most leköszönő modell.
A masszív, merev karosszérián túlmenően a vadonatúj első és hátsó futómű is alumíniumból készült, teljesen áttervezett légrugózással mindkét tengelyen. Az új modell megőrizte elődje rugózási komfortját, ugyanakkor fürgébb lett, és érezhetően javult a vezethetősége. Az új felfüggesztés csekélyebb függőleges kitérést, ezáltal magabiztosabb kanyarvételi képességeket nyújt, a kormányérzet természetes és ösztönös.
– Az a feladat, hogy több mint negyven, sikeres év után megtervezzük az új generációs Range Rovert, hatalmas felelősséggel járt, hiszen meg kellett óvnunk ennek az emblematikus járműnek a génállományát. Formatervezőink keményen dolgoztak, hogy megragadják azokat az elegáns arányokat és letisztult felületeket, amelyek visszatérő jegyek voltak – mondta Gerry McGovern, a Land Rover kreatív vezérigazgatója és formatervezési igazgatója.
Az autóiparban elsőként alkalmazott innovációk sorában megtalálható a Land Rover Terrain ResponseŽ rendszerének úttörő, új generációs változata, amely a pillanatnyi menetkörülményeket elemezve automatikusan kiválasztja és alkalmazza az adott terepviszonyokhoz leginkább illő jármű- és futóműbeállításokat.
A tartósság és megbízhatóság érdekében az új modellt is alávetették a Land Rover közúton és terepen zajló, kíméletlen fejlesztési- és tesztprogramjának; a 18 hónapon át tartó, gépet próbáló vizsgán több mint 20 országban kilométerek millióit tették meg a tesztflotta tagjai, a létező legszélsőségesebb klíma- és útviszonyok közepette.
A beltérben a Range Rover jellegzetes stílusjegyeivel találkozhatunk, ám ezeket modern hangvételben tálalja a jármű. A hátsó utasok több helynek (a lábtér több mint 120 mm-rel nőtt meg) és az eddigieknél is nagyobb kényelemnek örvendhetnek, ám ha ez nem volna elég, ott az újonnan kínált, kétszemélyes Executive Class üléscsomag.
A Range Roverre mindig is jellemző menetteljesítményekről kifinomult V8-as benzinmotorok, illetve TDV6 és TDV8 dízelmotorok gondoskodnak – kedvező CO2-kibocsátás mellett.
A Land Rover Egyesült Királyságbeli fejlesztőközpontjaiban tervezett és fejlesztett modell a márka ultramodern gyártóüzemében (Solihull, Egyesült Királyság) készül majd, alacsony energia-felhasználású alumínium karosszériagyártó technológiák alkalmazásával.
Az új modell első példányai 2013. elején érkeznek meg a vásárlókhoz – a Range Rovert a világ több mint 160 országában értékesítik.