Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így oldja meg a generációváltást a BME hallgatói csapata
A hallgatói teamek évente szembesülnek azzal a problémával, amit a végzős tagok távozása okoz. Ez pontosan olyan, mintha egy cégvezető minden évben azzal szembesülne, hogy a tapasztalt embereinek jó része arrébb áll. A Paradicsom Csapat egyik tagja, Horicsányi Krisztina számolt be arról, hogy küszöbölik ki a generációváltás okozta nehézségeket.
– A napokban ért véget a londoni Shell Eco-marathon, ahol az a cél, hogy a legkevesebb energia felhasználása mellett a lehető legnagyobb távot tegyék meg a hallgatók által tervezett és épített járművek. Milyen eredménnyel zártátok a versenyt?
– Az urban concept, azon belül is a battery-electric kategóriában indultunk, először vettünk részt ezen a megmérettetésen. A csapatnak nagy gyakorlata van egyéb versenyeken, hiszen részt vettünk már az MVM futamon, az Elektromobilon vagy az Altrace-en, de a Shell Eco-marathonon műszaki problémák miatt sajnos nem tudtunk mért kört teljesíteni. Az elmúlt egy évünk arról szólt, hogy felépítsük a járművet és megoldjuk a generációváltás okozta nehézségeket. Igyekszünk kiküszöbölni a technikai problémákat, illetve további fejlesztéseket végezni. Készülünk a következő versenyekre, illetve a félév egyéb eseményeire: tagtoborzásra, konferenciákra. Amennyiben idén is megrendezik, a következő versenyünk az őszi MVM futam lesz.
– Mi adja a ti járművetek különlegességét?
– A jármű különlegessége a saját fejlesztésű, küllő nélküli, kerékagymotoros kerekünk. A verseny során többen odajöttek hozzánk és érdeklődtek a kerék iránt. Úgy gondoljuk, elértük az egyik célunk, és igazán egyedi, figyelemfelkeltő műszaki megoldást sikerült kiviteleznünk.
– Említetted, hogy a generációváltás nehézségeket okozott. Hogyan hidaljátok át a problémát, hogyan biztosítjátok, hogy a meglévő tudás ne vesszen el?
– A csapatunkban többen is voltak, akik már a kezdetektől részt vettek a munkában, azonban az elmúlt egy év során befejezték a tanulmányaikat, így a londoni versenyen egy szinte teljesen megújult csapattal vettünk részt. Egy egyetemi teamben igen nagy a rotáció, így nem csak maga a generációváltás, hanem a folyamatos változás is nehézségeket jelenthet. Az újonnan érkezőket rögtön az elejétől bevonjuk a munkába, így a tudásátadás is folyamatos. Régebbi tagjaink közül néhányan még visszajárnak hozzánk, segítik a munkát, tanácsokat adnak az újabbaknak. A műszaki tudás mellett a szervezési feladatok átadására is figyelmet kell fordítani, olyan egyszerűnek tűnő dolgoktól kezdve, mint például, miket kell vinni egy konferenciára, hogyan kell a szponzorokkal kapcsolatot tartani, mi a menete a versenynevezéseknek és a szállás, utazás megszervezésének.
– Mint mondtad, többen befejezték a tanulmányokat. Mit gondolsz, Magyarország elég lehetőséget ad egy frissen végzett mérnök számára?
– Abszolút! Rengeteg területen képviseltetik magukat a mérnököket foglalkoztató cégek, mind a kis- és középvállalatok, mind a nagyvállalatok között, és álláslehetőség is akad bőven.
– Mi a vonzóbb: egy kis- és középvállalkozás vagy egy multinacionlás cég kínálta állás?
– Leginkább attól függ, ki milyen környezetben szeretne dolgozni, mik a rövid illetve hosszú távú céljai. A csapat régi, illetve jelenlegi tagjai között is vannak, akik kkv-nál, vannak, akik multinál dolgoznak. Van, akit vonz a nemzetközi környezet, van, aki inkább családias – egy versenycsapathoz hasonló – hangulatra vágyik a munkahelyén is. Mindkettőnek megvan a maga szépsége, nem lehet egyértelműen egyiket a másik elé helyezni.