Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Osztatlan sikert arattak a Kecskemétre kerülő hibridbuszok
Javában zajlik a huszonöt Mercedes-Benz Citaro G BlueTec-Hybrid autóbusz gyártása az EvoBus mannheimi gyárában. A flotta első darabját Zombor Gábor kecskeméti polgármester szakemberek társaságában tekintette meg.
Zombor Gábor polgármester elégedett |
A környezetkímélő, modern járműflotta első darabja osztatlan sikert aratott a delegáció tagjai körében: megbizonyosodhattak arról, hogy a gyártás rendben zajlik, az autóbuszok a szerződésnek megfelelően 2014 első negyedévében Kecskemétre érkezhetnek.
A 25 darab Mercedes hibridbusz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása egyébként nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló. Ebből a típusból világszerte egyelőre összesen 62 darab közlekedik, az egy városban lévő legnagyobb flotta 12-15 darabból áll. A fejlesztés jelentőségét tovább növeli, hogy az autóbuszok beszerzésére az önkormányzat 4,2 milliárd forint uniós forrást fordíthat, így saját erőből alig 8 millió forintot kell fizetnie egy-egy járműért.
A Citaro G BlueTec Hybrid akár 10 kilométert is képes megtenni dízelmotor használata nélkül. Az autóbuszon összesen négy elektromos kerékagymotor működik, amelyek a lithium-ion akkumulátorból nyerik a szükséges elektromos energiát és fékezés esetén képesek energiát visszatáplálni a rendszerbe. A folyamatos energiaellátást a dízelmotor által hajtott generátor garantálja, a motor működése azonban nem folyamatos, az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően be-, illetve kikapcsol. A négy elektromotor a jármű vezethetőségét is meghatározza: a szinte hangtalanul közlekedő, sebességváltó nélküli autóbuszon az utasok nem észlelik a váltás miatt jól ismert rándulásokat. Külső megjelenését tekintve a Citaro G BlueTec Hybrid alig különbözik társaitól: az utasteret nagy és világos ablakai és kényelmes ülései jellemzik, a rongálókat térfigyelő kamera-rendszer segít távol tartani.
Buszdesign Kecskemét város pályázatot hirdetett a a hibridbuszok érkezése kapcsán: a többfordulós verseny részeként a lakosság szavazatai döntik el, hogyan néznek majd ki a városban közlekedő járművek.
|