Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Milyen tízezrek? Akár 250 ezer állást is fenyegethet az elektromos hajtás
Munkahelyek tömegeinek megszűnésébe kerülhet az e-hajtás térnyerése csak Németországban. A közelmúltban a duisburgi egyetem professzora 75 ezer veszélyeztetett állásról beszélt, most azonban a szakszervezetek már negyedmilliós szám miatt aggódnak.
Az elektromobilitási mellett humán erőforrási és képzési stratégiára is szükségünk van – nyilatkozta a napokban a Daimler üzemi tanácsának elnöke. A vezető kijelentéséből első olvasásra nem is tűnik ki, mekkora a baj: az IG Metall szakszervezet attól tart, hogy a hagyományos meghajtáshoz képest jóval egyszerűbb elektromos kocsik miatt Németországban 880 ezer autóipari állás közül akár negyedmillió is veszélybe kerülhet.
A probléma sajnos még komplexebb, hiszen a leendő, gyártókra és beszállítókra nézve is komoly fenyegetést jelentő iparági változások mellett a gyárak automatizálásának folyamatosan növekvő aránya is előbb-utóbb nagyobb elbocsátásokat indokol majd, írja az Automobilwoche.
Az IG Metall szerint a nem kis felfordulást okozó folyamatok a következő 15 évben zajlanak majd le, azonban a szakszervezetek és vállalatok egy percig sem tétlenkedhetnek. A McKinsey tanácsadó cég szakértői Bajorországot hozták példának: szerintük Dél-Németországban ugyanis a digitalizálás és az automatizálás a munkahelyek negyven százalékára hatással lesz, a területen összesen kétmillió munkahely szűnhet meg, vagy igényelhet más képzettséget. Bajorországban jelenleg csak az Audi és a BMW összesen 50 ezer főt foglalkoztat.
Nem a mostani az első felmérés, ami az elektromos autók térnyerésének munkaerő-piaci változásait próbálja megbecsülni. Alig egy hete Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem professzora, a CAR autóipari kutatóintézet vezetője 75 ezer, hosszú távon megszűnés előtt álló pozícióról beszélt. A mostani hírek után már ennek is örülhetnének a német dolgozók.