Megérkeztek az első új buszok a Dél-dunántúli Közlekedési Központba

Szerző: MTI | 2016.09.21. 09:45

Átadták az első húsz új autóbuszt Kaposváron abból az ötvenkettőből, amelyet a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. október végéig fokozatosan állít forgalomba Baranya, Somogy és Tolna megyében.

Bebics János vezérigazgató az eseményen felidézte: a cég augusztus végén szerződött a Budapest Lízing Zrt.-vel és a Kravtex Kft.-vel több mint félszáz magyar gyártmányú, nettó 3 milliárd 225 millió forint értékű Credo Econell EN 12 és Credo Inovell IC 12 típusú jármű beszerzéséről. A buszok közül Tolnába 24, Baranyába 16, Somogyba 12 kerül, ahol regionális feladatokat látnak el.

A közlekedési központnak 799 autóbusza van, a fejlesztéssel a járművek átlagéletkora 12,7-ről 11,3 évre csökken - tette hozzá.

A vezérigazgató szólt arról is, hogy az évi mintegy 20 milliárd forint bevételt elérő társaság utasforgalma évi 65 millió, buszai naponta több mint 6 ezer járatot teljesítenek, és tavaly összesen 48 millió kilométert futottak.

A Budapest Lízing Zrt. által 120 hónap futamidejű lízing keretében finanszírozott új buszok Mosonmagyaróváron és Győrben készültek, így az üzlet több száz magyar munkahely megőrzéséhez járult hozzá - jegyezte meg.

Rámutatott: a CREDO autóbuszok árarányos magyar értékhányada a kategóriájukban kiemelkedő, a legmagasabb a hazai gyártmányok között, megközelíti a 80 százalékot.

Mind az első, mind a hátsó futómű a győri Rába terméke, a sebességváltó a ZF Hungária egri gyárában készül, az ablaküvegek Orosházáról, a padló és a műanyag burkolatok pedig a Graboplast győri üzeméből származnak - közölte.

Bebics János szólt arról is, hogy a közlekedési központ autóbuszparkjának 83 százaléka magyar gyártmányú járművekből áll, az új beszerzés eredményeként a Kravtex által gyártott buszok aránya eléri a 49 százalékot.

Az új járművek hozzájárulnak a szolgáltatási színvonal és az utasok elégedettségének növeléséhez, a beruházás összhangban áll az elöregedett hazai buszpark cseréjével, és azzal a kormányzati stratégiával, amely évente ezres nagyságrendű hazai gyártmányú autóbusz beszerzését irányozza elő - jegyezte meg.

Kitért rá: a közlekedési központ 2017 és 2019 között további 178 új autóbusz forgalomba állítását tervezi, de emellett folyamatosan fejleszti autóbusz-állomásait, az utastájékoztatási rendszereket, a szolgáltatás színvonalát.

Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója beszámolt arról, hogy a könnyűszerkezetű, a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak is megfelelően Euro 6-os motorral gyártott, robotizált sebességváltóval, légkondicionálóval, és egyebek mellett modern utastájékoztató rendszerrel felszerelt autóbuszok üzemeltetési költsége alacsonyabb a korábbiakénál.

Az ügyvezető üdvözölte a kormány nemzeti buszgyártási programját, mert annak köszönhetően a cég bővítheti kapacitását, s a közelmúltban lehetősége nyílt 40 új dolgozó felvételére.

Tari István, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. társaságokért felelős igazgatója hangsúlyozta: a buszközlekedésnek van jövője, mert jó alternatívája az egyéni közlekedésnek, ezért is törekednek arra, hogy egyre korszerűbb eszközökkel álljanak az utazóközönség rendelkezésére, egyúttal jobb munkafeltételeket biztosítsanak a közlekedési társaságok dolgozóinak.