Szolgáltatók Még többe kerül a németországi fuvarozás

Még többe kerül a németországi fuvarozás

MTI | 2016.05.12 14:51

Még többe kerül a németországi fuvarozás

Az országban kiterjesztik a tehergépkocsik útdíjfizetési kötelezettségét, a kormány szerdai döntése szerint 2018 közepétől valamennyi elsőrendű főútvonal használata díjköteles lesz.

Hirdetés

A 12 800 kilométeres autópálya-hálózat után az elsőrendű főutak csaknem 40 000 kilométeres hálózatát is teljes egészében díjfizetési kötelezettség alá vonják. A kiterjesztéstől évi 2 milliárd euró plusz bevételt várnak, ezt az úthálózat fenntartására és fejlesztésére fordítják a törvényhozás elé terjesztett jogszabálytervezet szerint, amelynek elfogadása biztosra vehető. Átalakítják a díjfizetési rendszert is, az alacsony károsanyag-kibocsátású tehergépjárművek kedvezményt kapnak, a magas károsanyag-kibocsátású teherautók, kamionok után pedig többet kell majd fizetni.

Az autópálya-hálózat használatáért 12 tonna megengedett össztömeg felett már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi elsőrendű főutat is fizetőssé tettek. Tavaly 7,5 tonna össztömegre csökkentették a díjfizetési határt, és 1000 kilométerrel növelték a fizetős szakaszok hosszát a főútvonal-hálózatban.

A tervek szerint 2017 végén megvizsgálják, hogy érdemes-e a kisteherautókra (a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépjárművekre) és a buszokra is kivetni az úthasználati díjat.

Kiemelt Partnereink