Görcs Annamária: csak a Gimex-logó a régi

Szerző: Pardavi Mariann | 2016.12.02. 14:30

A győri Gimex-Hidraulika Kft-nél az utóbbi egy évben csendes, ám annál jelentősebb változások történtek. A profiltisztításba és a generációváltásba sok kkv beleroppant volna, ám a Gimex állja a sarat. Az ügyvezető Görcs Annamáriát kérdeztük.

– Hazánkban nincs kialakult stratégiája a generációváltásnak, hiszen a vállalkozások jórésze csak a rendszerváltás után alakult. Jópár cég bele is bukik a váltásba, a Gimex azonban már a harmadik sikeres évét zárja a vezetése alatt.
– Édesapám, Görcs Imre neve egyet jelentett a céggel, hiszen ő volt az arca és motorja a Gimexnek. A generációváltásra ötéves terv körvonalazódott, ám az élet keresztülhúzta ezeket a számításokat. 2014 áprilisától végzem ügyvezetőként a munkám, az azt megelőző kilenc évben pedig a marketing területet erősítettem. A stafétaátadás másfél hónap alatt zajlott le, egy amúgy is nagy változást generáló telephelyfejlesztés kezdetén, úgy, hogy nem történt visszaesés, sőt átléptük a nettó egymilliárd forintos éves forgalmat. Ennyi idő távlatából és az eredmények fényében bátran kijelenthetem, hogy sikeresen zajlott le nálunk a generációváltás.

Görcs Annamária ügyvezető

– Ezt ismerte el a második Business Superbrands díj is, melyet 2016-ban ismét átvehettek. A bizottság az ország egyik legkiválóbb üzleti márkának ítélte a Gimexet. Miért volt megtisztelő?
– A szervezet fontos kritériumokat támaszt a vállalati márkák felé: kizárólag az a cég kaphatja meg a díjat, amely pénzügyileg stabil, kedvező a piaci megítélése, hitélképes és bizonyos forgalmi követelményeket is maga mögött tudhat. Azért bír nagy jelentőséggel számunkra a Business Superbrands, mert ezzel újabb lépést tettünk afelé, hogy a Gimex önálló, ismert márkává váljon.

– Milyen pénzügyi sikerről számolhat be?
– Idén is stabilan hozzuk az eddigi számokat. Az idei évünk a finomhangolással, a munkafolyamatok optimalizálásával telt, újragondoltuk az erőforrásaink elosztását. Rengeteg apró, kevésbé látványos változtatást hajtottunk végre. Az intézkedések hatásait, eredményét hosszú távon fogjuk majd látni.

A Roemheld csoport elemei egy rendszert alkotnak, amelyek a teljes automatizálási folyamatban beintegrálhatóak, még a szorító satu pofáit is a robot cseréli ki

– A céget sok környékbeli ismerte hidraulikus kereskedőként, egy ideje azonban megfordult a sorrend, és a munkadarab befogástechnikai elemek értékesítése áll az első helyen. Mi áll ennek a hátterében?
– A rendszerváltás után alakult vállalkozások úgy tudtak fennmaradni, ha minél szélesebb termékpalettával dolgoztak. A Gimex külkereskedőként kezdte hidraulikus alkatrészekkel, raktárkészlettel, majd 2001-ben kapcsolódott be az autóiparba, amikor a német Roemheld-csoport termékeinek kizárólagos magyarországi forgalmazójává vált. Változik a világ, és ehhez alkalmazkodni kell nekünk is, mára specializálódtunk a munkadarab befogás- és szorítástechnikai elemek és rendszerek értékesítésére. Ezek nagy része hidraulikusan működik, szerviztevékenységünkkel kiegészítve pedig komplett megoldást tudunk nyújtani a partnereinknek.

– Hogyan veszi ki a részét a negyedik ipari forradalomból a cég?
– A mostani időszakot a termelési költségek optimalizálása és a hatékonyságnövelés jellemzi. Az okos termékek a beépített szenzoroknak köszönhetően képesek kommunikálni a gyártás folyamán, információt közölni: milyen a termék állapota, a folyamat mely szakaszain esett át. Ezen felül arra is alkalmasak, hogy a gyártás során gyűjtött adatokat monitorozzák a memóriájukban tárolt követelmények függvényében, eltérés észlelése esetén pedig azonnal jelzést tudnak küldeni. Így a termelés olyan szintjét érhetjük el, ahol a gyártás képes saját magát optimalizálni. A cégünk által forgalmazott termékek a sorozatgyártást teszik egyszerűbbé a stabil munkadarab-befogással.

A befogókba integrált mikro szenzor, a forgácsolás során folyamatosan tájékoztatja felhasználóját annak aktuális szorítóerejéről, hőmérsékletéről. Teljes folyamatbiztonság és automatizálás.

– Hol tartanak az automatizálásban a magyar kiscégek? Meg tudják engedni maguknak az ipar 4.0-hoz köthető újdonságokat?
– Úgy látjuk, sok magyar cég egyelőre informálódik. Mint minden forradalmi újításnál, itt is vannak úgynevezett pionírok, akik elsők között vágnak bele, és vannak, akik megvárják, amíg egy technológia népszerű lesz.

– 2500 négyzetméteresre bővült a Gimex épülete, ki is használják az épületegyüttes méreteit: házi vásárok, kiállítások megrendezésére is elegendő hely jut. Mik a tapasztalatok: megnő a vásárlási hajlandóság a rendezvények után?
– A jövőben rendszeresek lesznek a témaspecifikus vevőszemináriumok. Úgy tervezzük, hogy a későbbiekben is kiscsoportban fogadjuk az érdeklődőket, így segítve az interaktivitást, a gyakorlati kérdések megvitatásának lehetőségét. Tisztában vagyunk azzal, hogy ez egy hosszú távon megtérülő befektetés, mi a Gimexnél pedig hosszú távra tervezünk.