Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezeket a kocsikat vették a magyarok 2013-ban
Tavaly összesen 67 557 személygépjárművet és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 3599-cel - 5,6 százalékkal - többet mint 2012-ben - derül ki a Datahouse adataiból.
A tavalyi utolsó negyedévben több mint 19 ezer új személygépjármű és kishaszonjármű került forgalomba, 15 százalékkal több mint 2012 azonos időszakában. A 2013. első negyedévében forgalomba helyezett járművek száma még 11,5 százalékkal elmaradt a megelőző év azonos időszakának adataitól, de a második negyedévben már 3,6, a harmadik negyedben pedig több mint 17 százalékos növekedést mértek.
Tavaly a legnépszerűbb márka a Ford volt 7878 új forgalomba helyezéssel és 11,66 százalékos piaci részesedéssel, második az Opel 9,96, harmadik pedig a Volkswagen 9,78 százalékos piaci részesedéssel.
2013-ban 56 139 új személyautót (3082 kocsival, 5,8 százalékkal többet, mint 2012-ben) és 11 418 kishaszonjárművet (517-tel, azaz 4,7 százalékkal többet, mint 2012-ben) helyeztek forgalomba. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) vezetője, Erdélyi Péter elmondta, hogy az egyesület 2013-ra a korábbi évhez képest 10 százalékos növekedést prognosztizált, amely némileg alacsonyabb szinten valósult meg. Az év eleji jelentős visszaesés pozitív irányba fordult márciusban, és ez a folyamat folytatódott, így október végére a piac már pluszban volt, ami novemberre sem változott, míg decemberben a tavalyival azonos mértékű forgalomba helyezés történt.
- Amellett, hogy örülünk a piac pozitív alakulásának, óvatosan érdemes ezt kezelni, mivel nagyon alacsony darabszám mellett jönnek ki ezek a százalékos értékek. A 2013. december hónap már a tavalyi viszonylag erősebb referenciához képest maradt stabil, ami a trend pozitív jellegét sokkal jobban megerősíti, mint a korábbi hónapok kétszámjegyű ugrásai. Továbbra is azt gondoljuk ezért, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához ez az értékesítési volumen nem elegendő. Örülünk annak a trendnek, és ennek folytatását várjuk a következő években is, amely a piac fejlődését jelzi, de a teljes konszolidációig még jó pár évnek el kell telnie - hangsúlyozta az Autoprónak az ügyvezető elnök.
Az értékesítésben továbbra is 70-80 százalékos arányt képviselő céges vásárlások jelentős mennyiségi bővülése nem várható, de az MGE kismértékű növekedésre számít. 2014-ben a magánvásárlók lassú visszatérése mozdíthat elsősorban a piacon, amihez a gépjármű-finanszírozás élénkülése is szükséges.
A szakma 2008 óta lecsökkent létszámú legális szereplőinek hosszabb távon súlyos problémát jelenthet a továbbra is alacsony volumenű és rossz szerkezetű piac fennmaradása - hívta fel a figyelmet az MGE vezetője. - Továbbra is azt gondoljuk, hogy a szakma szolgáltatási színvonalának megmaradásához legalább átlagosan évi 85 000 új személyautó és 15 000 kishaszon jármű; 3500-4000 nagyhaszonjármű és 6000 motorkerékpár forgalomba helyezése lenne szükséges. Egyelőre egyedül a nagyhaszonjármű-piac tudja ezt a számot produkálni.
Decemberben a legsikeresebb személyautó-márka az Opel volt 704 autóval, a 2013-as évben a német gyártó került ki győztesen 6120 forgalomba helyezéssel, ezzel a hazai személyautó-piac 10,9 százalékát sikerült lefednie a márkának. Szépen jön fel a korábbi években gyengén szereplő Suzuki, amelynek már 7 százalék felett a piaci részesedése és ötödik a márkarangsorban. A magyar érdekeltségű márkák közül az Audi a tizenharmadik, a Mercedes pedig 15. A modellek közül a legtöbb Skoda Octaviából kelt el decemberben (270 darab), az éves modell ranglistát is az Octavia vezeti 3168 darabos eladással. A hazai gyártású kocsik közül 1270 Suzuki SX4, 1596 Suzuki Swift, 379 SX4 S-Cross, 217 Mercedes B-osztály, 159 Mercedes CLA, 12 Audi TT, 469 Audi A3 (összesen, minden modellváltozattal együtt) és 620 Suzuki Splash kapott magyar rendszámot 2013-ban.
Minden szegmensben javult az értékesítés, a legnagyobb pozitív változás az alsó-középkategóriában (36,03 százalék), a kisautók területén (20,02 százalék) és a SUV-kategóriában (14,16 százalék) következett be.
Top 10 márka (személy- és kishaszonjármű) Magyarországon (december)
|
Márka |
2013. XII. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford |
862 |
13,20% |
2 |
Opel |
784 |
12,01% |
3 |
Volkswagen |
582 |
8,91% |
4 |
Skoda |
523 |
8,01% |
5 |
Toyota |
456 |
6,98% |
6 |
Renault |
399 |
6,11% |
7 |
Dacia |
331 |
5,07% |
8 |
Suzuki |
310 |
4,75% |
9 |
Fiat |
287 |
4,40% |
10 |
Peugeot |
259 |
3,97% |
Top 10 személyautó márka Magyarországon (december)
|
Márka |
2013. XII. |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Opel |
704 |
14,01% |
2 |
Ford |
541 |
10,76% |
3 |
Skoda |
517 |
10,29% |
4 |
Toyota |
348 |
6,92% |
5 |
Volkswagen |
347 |
6,90% |
6 |
Suzuki |
310 |
6,17% |
7 |
Dacia |
292 |
5,81% |
8 |
Renault |
246 |
4,89% |
9 |
BMW |
176 |
3,50% |
10 |
Nissan |
170 |
3,38% |
Top 10 márka (személy- és kishaszonjármű) (2013)
|
Márka |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford |
7878 |
11,66% |
2 |
Opel |
6726 |
9,96% |
3 |
Volkswagen |
6609 |
9,78% |
4 |
Skoda |
6047 |
8,95% |
5 |
Suzuki |
3933 |
5,82% |
6 |
Toyota |
3750 |
5,55% |
7 |
Renault |
3620 |
5,36% |
8 |
Fiat |
3407 |
5,04% |
9 |
Dacia |
3256 |
4,82% |
10 |
Peugeot |
3027 |
4,48% |
Top 10 személyautó márka Magyarországon (2013)
|
Márka |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Opel |
6120 |
10,90% |
2 |
Skoda |
5955 |
10,61% |
3 |
Ford |
5537 |
9,86% |
4 |
Volkswagen |
5116 |
9,11% |
5 |
Suzuki |
3933 |
7,01% |
6 |
Toyota |
3010 |
5,36% |
7 |
Dacia |
2993 |
5,33% |
8 |
Renault |
2828 |
5,04% |
9 |
Nissan |
2422 |
4,31% |
10 |
Peugeot |
2031 |
3,62% |
Top 10 alsóközép-kategóriás autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Skoda Octavia |
3168 |
15,76% |
2 |
Ford Focus |
2142 |
10,66% |
3 |
Opel Astra J |
1780 |
8,85% |
4 |
Volkswagen Golf |
1416 |
7,04% |
5 |
Suzuki SX4 |
1270 |
6,32% |
6 |
Renault Fluence |
979 |
4,87% |
7 |
Kia Cee'd |
917 |
4,56% |
8 |
Volkswagen Jetta |
769 |
3,83% |
9 |
Toyota Auris |
766 |
3,81% |
9 |
Skoda Rapid |
766 |
3,81% |
Top 10 szabadidő-autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Dacia Duster |
1876 |
17,93% |
2 |
Nissan Qashqai |
1147 |
10,96% |
3 |
Nissan Juke |
823 |
7,86% |
4 |
Skoda Yeti |
601 |
5,74% |
5 |
Kia Sportage |
568 |
5,43% |
6 |
Peugeot 3008 |
514 |
4,91% |
7 |
Opel Mokka |
429 |
4,10% |
8 |
Opel Antara |
428 |
4,09% |
9 |
Honda CR-V |
415 |
3,97% |
10 |
Volvo XC60 |
318 |
3,04% |
Top 10 középkategóriás autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Volkswagen Passat |
848 |
15,09% |
2 |
Ford Mondeo |
793 |
14,12% |
3 |
Opel Insignia |
631 |
11,23% |
4 |
Skoda Superb |
532 |
9,47% |
5 |
Mazda 6 |
462 |
8,22% |
6 |
BMW 3 |
415 |
7,39% |
7 |
Audi A4 |
362 |
6,44% |
8 |
Toyota Avensis |
277 |
4,93% |
9 |
Peugeot 508 |
165 |
2,94% |
10 |
Mercedes CLA |
159 |
2,83% |
Top 10 kisautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Suzuki Swift |
1596 |
16,95% |
2 |
Opel Corsa |
1127 |
11,97% |
3 |
Ford Fiesta |
1103 |
11,72% |
4 |
Skoda Fabia |
750 |
7,97% |
5 |
Volkswagen Polo |
701 |
7,45% |
6 |
Toyota Yaris |
643 |
6,83% |
7 |
Renault Clio |
571 |
6,06% |
8 |
Dacia Sandero |
536 |
5,69% |
9 |
Peugeot 208 |
343 |
3,64% |
10 |
Fiat Grande Punto |
287 |
3,05% |
Top 10 egyterű Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Ford C-Max |
392 |
6,79% |
2 |
Toyota Verso |
375 |
6,50% |
3 |
Opel Meriva |
367 |
6,36% |
4 |
Opel Zafira |
346 |
6,00% |
5 |
Opel Zafira Tourer |
265 |
4,59% |
6 |
Ford S-Max |
250 |
4,33% |
7 |
Ford B-Max |
243 |
4,21% |
8 |
Volkswagen Caddy |
235 |
4,07% |
9 |
Mercedes B |
217 |
3,76% |
10 |
Dacia Lodgy |
205 |
3,55% |
Top 10 mini autó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Fiat 500 |
854 |
40,47% |
2 |
Suzuki Splash |
620 |
29,38% |
3 |
Fiat Panda |
153 |
7,25% |
4 |
Volkswagen Up! |
107 |
5,07% |
5 |
Toyota Aygo |
85 |
4,03% |
6 |
Opel Adam |
61 |
2,89% |
7 |
Chevrolet Spark |
57 |
2,70% |
8 |
Kia Picanto |
50 |
2,37% |
9 |
Skoda Citigo |
40 |
1,90% |
10 |
Renault Twingo |
26 |
1,23% |
Top 10 nagyautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
BMW 5 |
363 |
31,37% |
2 |
Audi A6 |
248 |
21,43% |
3 |
Mercedes E |
229 |
19,79% |
4 |
Volvo XC70 |
79 |
6,83% |
5 |
Volvo S80 |
43 |
3,72% |
6 |
Audi A7 |
36 |
3,11% |
7 |
Audi A6 allroad quattro |
32 |
2,77% |
8 |
BMW 6 |
23 |
1,99% |
9 |
Volvo V70 |
20 |
1,73% |
10 |
BMW 5 GT |
14 |
1,21% |
Top sportautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
Volkswagen CC |
188 |
41,87% |
2 |
Volkswagen Beetle |
82 |
18,26% |
3 |
Mercedes CLS |
32 |
7,13% |
4 |
Toyota Gt 86 |
18 |
4,01% |
5 |
Audi TT |
12 |
2,67% |
5 |
Porsche 911 |
12 |
2,67% |
7 |
Audi A5 Coupe |
9 |
2,00% |
7 |
Opel Cascada |
9 |
2,00% |
9 |
Volvo C70 |
8 |
1,78% |
10 |
Chevrolet Camaro |
6 |
1,34% |
10 |
Peugeot 308 Cc |
6 |
1,34% |
10 |
Audi A5 Cabriolet |
6 |
1,34% |
10 |
Nissan 370Z |
6 |
1,34% |
Top 8 luxusautó Magyarországon (2013)
|
Típus |
2013 |
Piaci részesedés (%) |
1 |
BMW 7 |
35 |
31,53% |
2 |
Mercedes S |
27 |
24,32% |
3 |
Audi A8 |
17 |
15,32% |
4 |
Lexus LS600h |
12 |
10,81% |
5 |
Audi S8 |
6 |
5,41% |
6 |
Porsche Panamera |
4 |
3,60% |
7 |
Jaguar XJ |
4 |
3,60% |
8 |
Volkswagen Phaeton |
3 |
2,70% |
9 |
Maserati Quattroporte |
2 |
1,80% |
10 |
Rolls-Royce Phantom |
1 |
0,90% |