Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
55 ezer szimuláció, 900 mérnök, 6,4 millió festék – így gyárt a Seat
Több, mint 2,9 millió négyzetmétert fed le a gyár területe, ami megközelítőleg 400 futballpályának felel meg, és évente 400 ezer gépkocsit gyárt. Ezek a Seat martorelli gyárának számai. Mutatjuk, milyen számok vannak egy-egy gépkocsi elkészítése mögött.
Az eredeti koncepció kigondolásától négy év telik el a kész gépkocsi legyártásáig, de gyakorlatilag minden egyes új modell mindig ugyanúgy kezdi meg létezését: egy ceruzával és egy papírlappal. A gépkocsi végleges formájának papírra vetéséig közel 1000 vázlat készül, a Seat Műszaki Központjában a rajzok a háromdimenziós megjelenést kapnak, és az autók agyagból készült modellekként nyerik el végleges formájukat, melyhez körülbelül 5 ezer kg agyag szükséges. Egy új szín kifejlesztéséhez három év intenzív munkája szükséges, és a martorelli gyárban összességében évente 6,4 millió liter festéket használnak fel. Ezzel a mennyiséggel százszor lehetne átfesteni a párizsi Eiffel tornyot.
A műszaki központ több mint 900 mérnököt alkalmaz, akik a modelleket kidolgozása során évente hozzávetőlegesen 55 ezer szimulációt valósítanak meg. Évente megközelítőleg 400 illat- és érintési teszt valósul meg a gépkocsi belsejének minden alkatrészét és alkotóelemét érintve, mindez annak érdekében, hogy a jövőbeni ügyfeleknek kellemes élményt nyújtsanak.
Mielőtt egy új modell bekerül az értékesítési hálózatba, megközelítőleg 50 mérnök teszteli a prototípust, az adott gépkocsi képességeinek határát feszegetve a 120 ezer kilométeres tesztperiódus során megvalósuló nyári és téli vezetési próbákon, ami egyaránt jelent sivatagban és a jeges utakon való vezetést.
A csarnokokban több mint 2 ezer robot dolgozik az egy gépkocsit jelentő, 3 ezernél is több alkatrész összeszerelésén. A folyamat végén a legyártott gépkocsik 80 %-át exportálják 75 országba.