Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Üzemanyagcella és szuperkondenzátorok
Egy új tanulmány szerint a szuperkondenzátorokkal párosított hidrogén üzemanyagcellás hibrid járművek hatékonyabbak, mint az üzemanyagcellás technológiát és akkumulátort ötvöző megoldások.
A tanulmányt még a tavalyi év végén a Barcelonában megrendezett Elektromos Járművek Szimpózium (Electric Vehicle Symposium - EVS) keretein belül mutatták be. A tanulmány nyolc belga kutató munkájának eredménye, akik kutatásuk során különböző üzemanyagcellás hibrid hajtást és megoldást vizsgáltak - olvasható az autoblog.com egy nemrég megjelent cikkében.
Toyota FCV tanulmány |
A különböző kombinációk között szerepelt az üzemanyagcella-szuperkondenzátor, üzemanyagcella-akkumulátor, valamint a szuperkondenzátor-akkumulátor párosítás. Az üzemanyagcella-szuperkondenzátor páros azért bizonyult a legjobbnak, mert a szuperkondenzátoroknak köszönhetően a hagyományos akkumulátor képességeit jelentősen meghaladó feszültségen tölthető és kisüthető. A plusz súly ellenére továbbá gazdaságosabb is, mint a többi párosítás.
A Toyota szuperkondenzátorokat alkalmaz a TS030 Hybrid Le Mans versenyautóban |
A mérnökök már régóta várják a szuperkondenzátorok elterjedését az autóiparban, ám ez már évtizedek óta várat magára. A tanulmány azonban megragadhatja többek között a Toyota figyelmét is, amely már most próbálkozik a szuperkondenzátorok alkalmazásával a TS030 Hybrid Le Mans versenyautóban. A japán gyártó továbbá tavaly bemutatta a 414 lóerős Yaris tanulmányt, amelyet a TS030 versenyautó erőforrásának továbbfejlesztett változa hajt. A hagyományos benzinmotort három egyenként 30 lóerős elektromos motor segíti, az akkumulátor helyén pedig szintén szuperkondenzátort találunk, amely a gyártó szerint sokkal gyorsabban tölthető és kisüthető, mint a hagyományos nikkel-metál-hidrid akkumulátorok.
A Toyota legújabb, több mint 400 lóerős Yaris tanulmányában szintén szuperkondenzátort találunk az akkumulátor helyén |
A szuperkondenzátorok hamarosan átvehetik a hagyományos hibrideknél alkalmazott akkumulátorok helyét. Egy nap talán a szuperkondenzátorok kulcsfontosságú szerepet játszhatnak az olyan járművek hajtásrendszereiben, mint a fenti képeken is látható Toyota FCV és Yaris tanulmányautók.