Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összeomolhat a VW - bosszú áll a háttérben?
18 milliárd dolláros büntetés belengetése után hatalmas tempóban süllyedni kezdtek a Volkswagen részvényei. Aligha kétséges, hogy ebbe beleremeg a konszern.
Euróban kifejezve cikkünk írásakor már 19 százalékot zuhantak a Volkswagen részvényei, miután kiderült: a gyártó olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A várhatóan 18 milliárdos (mintegy 5600 milliárd forintos) büntetést magával vonó ügy részleteiről ebben a cikünkben írtunk, a következmények sora viszont most indulhat be igazán.
A befektetői bizalommegvonás egy 60 milliárd euró értékű cégnél igen durva összeomláshoz vezethet, és ki tudja, hol padlózik a menekülési pánik. Eközben a VW eltüntette a netről az összes reklámját, ami a "Clean Diesel" technológiát népszerűsíti: a bökkenő ugye az, hogy amíg a tesztek során környezettudatos oldalról nézve igen tiszta az erőforrás működése, valós hétköznapi üzemben akár 40-szer károsabb lehet a szennyezés az emissziós határértéknél. A kényszerlépések sorát a vonatkozó technológiával felszerelt 2 literes dízel motorral szerelt új VW modellek értékesítésének letiltása jelentette a kereskedésekben.
- Ez nem olyan ügy, mint egy tipikus visszahívás, amikor akár figyelmetlenség, nem elég alapos minőségellenőrzés is állhat a háttérben. Teljesen egyedi eset került napvilágra - fogalmazott egy járműipari elemző.
- Nagyon sajnálom ami történt. Mindent elkövetünk, hogy visszanyerjük a vásárlói bizalmat - ezt már Martin Winterkorn nyilatkozta, ám a befektetői kör reakcióját látva nem csupán a vevőket kell majd meggyőzni, hogy ilyet többé soha...
A Daimler vezérigazgatója talányos választ adott arra a kérdésre, vajon más autógyártókat, így őket is érintheti-e a botrány. - Elég nyilvánvalónak tűnik számunkra, mi zajlik itt, ez pedig nincs velünk összefüggésben - célozgatott Dieter Zetsche.
Számunkra pedig az tűnik nyilvánvalónak, hogy a rivális konszern feje a Martin Winterkorn és Ferdinand Piech között elmérgesedett viszonyra akart utalni. Biztosat senki nem állíthat persze egyelőre - az indoktól függetlenül óriási szégyen, hogy a gigacsalás megtörténhetett.
Abban viszont biztosak vagyunk, hogy lesz még folytatása az ügynek - bele sem merünk gondolni, milyen kényszerlépésekre lesz szükség az eddig is gondokkal küszködő, most pedig ténylegesen térdre rogyó konszern talpra állításához.