Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Önfékező rendszerrel ellátott Mazda ütközött Japánban
Az automata fékezési rendszerrel szerelt Mazda CX-5 szabadidő-autó egy tesztvezetés során szenvedett balesetet. A rendőrség beszámolója alapján a sofőr és utasa is komolyabb sérüléseket szenvedett.
A Mazda CX-5-öt éppen egy leendő vevő vezette a márkakereskedés területén, amikor nekiütközött a szabadidő-autó automata fékezési rendszerét demonstrálni hivatott műanyagkorlátnak. A rendőrségi jelentés szerint a sofőr – a potenciális vevő – nyaksérüléseket szenvedett, míg az anyósülésen ülő alkalmazottnak eltört a karja.
A Mazda vizsgálja az esetet és amennyiben szükséges, együttműködnek a rendőrséggel – mondta Makoto Watanabe, a japán székhelyű autógyártó szóvívője. Hozzátette: a vállalat nem tud róla, hogy voltak-e már hasonló esetek a CX-5 automata fékezési rendszerével.
A CX-5-ben már alapfelszereltség az automata fékezőrendszer |
– Egy biztonsági funckió esetében sem lehetünk 100 százalékban biztosak, hogy nem lesznek balesetek – mondja Hiroshi Ataka, az IHS Automotive elemzője. – Ezeket a technikai funkciókat sokszor nagyon nehéz megérteni – magyarázza az elemző.
Az automata fékezési rendszerek először prémiummodellekben tűntek fel azzal a céllal, hogy automatikus vezetési funkciók segítségével csökkentsék az emberi hibák és az azokból fakadó balesetek számát.
Autók közötti kommunikáció
A Toyota, a világ legnagyobb autógyártója, a múlt hónapban bejelentette, hogy két éven belül olyan rendszer bevezetését tervezi, amely az autók közötti kommunikációval minimalizálná az ütközések esélyét.
– Amikor az automata technológiákról van szó, úgy gondolom, Japán az első helyen áll a világon – mondta Shinzo Abe japán miniszterelnök miután több Toyota, Honda és Nissan személyautót is vezetett a gyártók automata bizonsági funckióit bemutató rendezvényen.
A Mazda Smart City Brake Support rendszere |
A Mazda Smart City Brake Support nevű rendszere lézer szenzorok segítségével érzékeli az autó előtt elhelyezkedő akadályokat, és a fék automatikus alkalmazásával igyekszik elkerülni a balesetet – írja a gyártó a honlapján. Amennyiben az akadály felismerése után a sofőr gyorsít, a rendszer hangjelzéssel figyelmezteti az autó vezetőjét, illetve korlátozza a motorteljesítményt, hogy megakadályozza a nem szándékos gyorsítást.
A japán gyártó eredetileg opcionális biztonsági felszerelésként kínálta a rendszert a 2012 februárjában bemutatott CX-5-höz, ám a modellfrissítést követően a biztonsági funkció már alapfelszereltségként is elérhető.
forrás: Mazda, bloomberg.com