Gyártók Íme, az új Audi TT belseje

Íme, az új Audi TT belseje

autopro.hu | 2014.01.08 16:36

Íme, az új Audi TT belseje

A CES kiállítás alkalmával első ízben mutatja be a négykarikás márka megújuló, s idén piacra kerülő kompakt sportkocsijának, a győri Audi TT-nek az utasterét.

Hirdetés

– Az első Audi TT mára meghatározó dizájn-ikonná vált, amely második nemzedékében még sportosabb lett, egészen a 360 lóerős, öthengeres TFSI-motoros TT RS plus változatig – emlékeztetett Ulrich Hackenberg, a konszern igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja­ – E modellünkkel a fedélzeti elektronikák és connectivity-megoldások új generációja is bemutatkozik.

Ennek szellemében első ízben áll a márka sorozatgyártású modelljében a középpontban az Audi virtual cockpit. A teljes egészében új digitális kombinált műszeregység minden információt közvetlenül a vezető előtt jelenít meg, a központi MMI-monitort is feleslegessé téve. E megoldás kínálta szabadságukkal élve a formatervezők jóval karcsúbb műszerfalat alkothattak.

Letisztult vonalvezetésével és innovatív kezelésével a TT legújabb generációjának utastere szintén teljes egészében új fejlesztésű koncepció. A légbefúvókban kapott helyet a légkondicionáló berendezés kezelőpanelje is. Az ülésfűtés, a hőmérséklet, illetve a légáramlás irányának és intenzitásának szabályzói egyaránt a nyílások tengelyvonalán helyezkednek el, a választott beállítás pedig kisméretű kijelzőkön jelenik meg. A középső légbefúvók alatt jól hozzáférhető, központi elhelyezést nyertek a vészvillogó és a különböző másodlagos funkciók kapcsolói.

A virtual cockpit 12,3 hüvelyk képátlójú TFT-képernyőjét a vezető kétféle üzemmódban használhatja: a klasszikus nézetben a sebesség és a fordulatszámmérő áll a középpontban, míg az infotainment módban kisebb méretben jelennek meg a virtuális műszerek. Az így felszabaduló felület például a navigációs térképek számára kínál optimális helyet.

A kompakt sportkocsi új multifunkciós kormánykereke alul egyenesített karimájú, küllőit pedig alumíniumhatású betétek szegélyezik. Kapcsolóival és szabályzóival az autó csaknem minden funkciója kezelhető, köztük a legkorszerűbb infotainment-rendszerrel. Az új kezelési koncepció olyan menüstruktúra mentén működik, amelynek intuitív karaktere leginkább az okostelefonok rendszerére emlékeztet, s szabadszöveg-keresőt (MMI-kereső) is kínál. Minden gyakran használt funkció villámgyorsan, mindössze néhány kattintással elérhető, s a teljes kezelési koncepciót egyfajta újszerű „joy of use” élmény jellemzi. A középső alagút konzoljának MMI-terminálja a kormánykerék melletti második kezelőpanelként szintén teljesen áttervezett formában jelenik meg. Az MMI touch érintőfelületén végzett mozdulatokkal például a vezető gyorsan és egyszerűen gördítheti a listákat illetve nagyíthatja a térképeket. A további opciók lehívása is egyszerűbbé vált, négy helyett immár mindössze két gombbal a nyomó-/forgatókapcsoló körül.

Az új Audi TT utasterének újdonságai között említhetők az erőteljesen kiformált oldalpárnákkal és integrált fejtámlákkal készülő, s a sportautókhoz illően alacsony pozícióban beépített S-sportülések is. Oldalpárnái pneumatikusan állíthatók.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink