Gyártók Vezettük az új Hyundai Tucsont

Vezettük az új Hyundai Tucsont

Biró Csongor | 2015.09.08 14:53

Vezettük az új Hyundai Tucsont

Vezetéstechnikai bemutatón tapasztaltuk meg mit tud az ix35 utódjaként a piacra érkező Hyundai Tucson.

Fontos modell újult meg a Hyundai palettáján, amely lendületet adhat a márka legfontosabb piacain. A Hyundainak nem kell szégyenkeznie, ami az idei évet tekinti, a márka 2,336 millió (1,6 százalék plusz) autóját adta el az első félévben. Különösen jól szerepelt Indiában, de Kínában, Európában és az USA-ban is növekedtek az eladások.

Az Európában eladott autók 90 százaléka európai gyárakból érkezik. Mindkét európai gyárában nőtt a termelés. A török üzemben, ahol az i10 és az i20 készül, 17 százalékkal nőtt a gyártás. De a kapacitás határain dolgoznak a cseh gyárban is, ahol korábban ix35, mostantól Tucson, valamint ix20 és i30-as készül. A két üzem összesített kapacitása 500 ezer autó/év.

Jó hír még a koreai háza tájáról, hogy megújulnak a márkakereskedések, az új arculattal néhány éven belül a hazai vásárlók is találkozhatnak.

A Tucson arculata illeszkedik a márka megújult kinézetéhez, a Santa Fe szabadidő-autó kicsinyített mása. Gazdagon felszerelhető, a kényelmi extrák (ülésfűtés, -szellőzés, intelligens kulcs, elektromosan mozgatható csomagtérajtó, panorámatető, hifi, bőr kárpit) mellett számos vezetéstechnikai segéddel is rendelhető (automatikus párhuzamos parkolás, aktív sávtartó asszisztens, holttérfigyelő, autonóm vészfékező rendszer gyalogosnak 70 kilométer/óráig, autónak 180 kilométer/óráig, mögöttes keresztirányú forgalomfelügyelet). Töréstesztje ötcsillagos, motorfedele gyalogosgázolásnál csillapít.

Belső tere elegáns, navigációja gyors (kétmagos processzor dolgozik benne), TomTom Live szolgáltatás is elérhető hét évig díjmentesen.

Terepen is kipróbáltuk az autót, meglepően meredek siratófalakon képes felkapaszkodni és leereszkedni, a terepezésnek csak a sportos nyári gumik szabtak határt. Lejtmenetvezérlő, zárható összkerék-meghajtás és viszonylag offroad barát terepszögek segítenek abban, hogy biztonsággal elhagyhassuk a szilárd útburkolatot.

Első kerékfelfüggesztése zajcsillapított és finomra hangolt McPherson, a hátsó lengőkarok hosszát megnövelték, így kedvezőbb menettulajdonságokat ígér az autó. Kormányszerkezete korszerű elektromos szervokormány, a szervomotor nem a kormányoszlopon, hanem a fogaslécen kapott helyet. A Hyundainál ez az első modell, amely ezt a takarékosabb megoldást kapta. Kormányzása direkt, pontos.

Motorválasztéka gazdag a benzines 1,6 literes szívó változatban 135 lóerős, turbóval lélegeztetve 176 lovas. A legkisebb 1,7 literes dízelmotor 115 lóerős, a kétliteres egység 136, illetve 184 lovas változatban kapható. MIndkét dízelmotor karbantartást nem igénylő, NOx csapdás katalizátor segítségével mérsékeli a károsanyagok kibocsátását. Az új, benzines turbómotor (1.6 T-GDI, 176 LE) hatfokozatú kézi sebességváltóval, illetve a teljesen automatikus vagy kézi üzemmódban egyaránt működtethető, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (7DCT) társítható.

Az 1,6 literes T-GDI benzinmotor és a 2,0 literes dízelmotor összkerékhajtással is kérhető. A 4WD rendszer normál közúti használatban a hajtóerő 100 százalékát az első kerekekre juttatja, ám a körülményektől függően akár 40 százalékot képes átirányítani a hátsó tengelyre. A kézzel aktiválható zárás fix 50:50 arányban osztja meg a nyomatékot, és ezzel kis sebességű haladásnál fokozott stabilitást kínál.

Az automata sebességváltóval szerelt típusokon megtalálható, új üzemmódválasztó funkció (drive mode select, DMS) háromféle (normál, sportos és komfortos) lehetőséget kínál fel az ügyfeleknek; mindegyik eltérő beállításokat alkalmaz a kormányműben, a fojtószelep-vezérlésben, a motorban és a sebességváltóban, igazodva a sofőr vezetési stílusához.

A Hyundai Tucson alapára 5,799 millió forinttól indul a csúcsfelszereltségű változatokért 10 millió forintnál többet is elkérhetnek.

Kiemelt Partnereink