Gyártók Suzuki SX4 megújult külsővel

Suzuki SX4 megújult külsővel

Koloszár Tamás | 2009.10.04 12:51

Suzuki SX4 megújult külsővel

A Suzuki megújította városi sport-crossoverét, az SX4-et. Az SX4 kompakt gépkocsi nagyautó-attitűddel; új, csapott hátú változata vonzó külsővel és olyan újításokkal kápráztat el, mint a módosított, Euro5-ös károsanyag-kibocsátási szabvánnyal kompatibilis motorok. Az újításoknak köszönhetően biztosra vehető, hogy az SX4 továbbra is kiragyog majd a városi dzsungelben és a durva terepeken futó gépkocsik közül.

Hirdetés

Míg a sport-szabadidő gépjárművek eladásai a gazdasági válság és a környezetszennyezéssel kapcsolatos aggályok miatt világszerte jelentősen csökkentek az utóbbi időkben, az SX4 csapott hátú változata megtalálta ideális helyét az egyre növekvő crossover-kategóriában. Az SX4 az elegáns stílus, az ideális belső térarányok, a magas vezetőülés-pozíció, a ferdehátú gépkocsik praktikus tulajdonságai és a gazdaságos fogyasztás optimális kombinációja - nem véletlenül oly népszerű a vásárlók körében. Határozott vonalvezetésű, vonzó dizájnja is kifejezi, hogy az SX4 igazi városi harcos, a szabadidőben is ideális társ.

Szűk fordulósugár, rövid áttételek

Szűk fordulósugarának és rövid áttételeinek, valamint a karosszéria nagy szilárdságú felépítésének és ideális felfüggesztésének köszönhetően az SX4 fürge, kitűnő vezetési élményt nyújtó gépkocsi: méltán sikeres a szaksajtó és a vásárlók körében.

Suzuki SX4 megújult külsővel és az eddiginél is alacsonyabb CO2-kibocsátással
Suzuki SX4 megújult külsővel és az eddiginél is alacsonyabb CO2-kibocsátással.



Kétkerékmeghajtás (2WD) és intelligens összkerékmeghajtás (i-AWD)

A ferdehátú SX4 ugyanakkor nemcsak a városi dzsungelben, hanem terepen is ideális társ. Kétkerék-meghajtású (2WD) illetve intelligens összkerék-meghajtású (i-AWD) változatai között mindenki megtalálhatja az életmódjának és ízlésének legmegfelelőbb változatot. Vonzerejét tovább növeli, hogy az i-AWD az egyik legolcsóbb összkerék-meghajtású autó. Az intelligens összkerékmeghajtás lehetővé teszi, hogy egyetlen gombnyomással 2WD üzemmódból 4WD auto (automata) vagy 4WD lock (állandó) üzemmódba kapcsoljunk, s így az SX4 fogyasztása - a városihoz és az országútihoz hasonlóan - nehéz terepen is ideális marad.

Az SX4 ma még jobb mint valaha

Az eddig is világszerte látványos sikereket elért SX4-est a Suzuki most továbbfejlesztette. Ennek fontos eleme az új erőátviteli megoldás: az 1,9-es DDiS (a Suzuki által fejlesztett Direct Diesel injection, vagyis közvetlen dízelbefecskendezésű motor) helyett a kocsiba 2,0 literes, közbenső hűtésű, turbófeltöltésű DDiS motor került, aminek köszönhetően az eddigi 280 Nom/2,000 rpm-ről 320Nom/1,500 rpm-re nőtt a maximális nyomaték, ugyanakkor az CO2-kibocsátás 166 g/km-ről 129 g/km-re csökkent*. Az átlagos fogyasztás pedig mindössze 4,9 l/100 km (kétkerékmeghajtással, hatsebességes kézi váltással)!

Nemcsak ennél a változatnál, hanem az összes motornál sikerült csökkenteni a CO2-kibocsátást és optimalizálni az üzemanyag-fogyasztást. Az új 1.5-ös benzinüzemű VVT (Variable Velve Timing - vagyis intelligensen változó szerepvezérlésű) motor CO2-kibocsátása például mindössze 139 g/km*, s átlagos fogyasztása is csak 6,1 l/100 km (ötsebességes kézi sebességváltós modellnél).

Suzuki SX4.
Suzuki SX4.


Jelentősen csökkent a zajszint

A Suzuki tervezőmérnökeinek lényegesen sikerült csökkenteniük a gépkocsi zajszintjét, ami még az eddiginél is kellemesebbé teszi az utazást. A motortér nagyobb alsó borítást kapott, emellett finomítottak a kardántengely csillapításán, és az új váltókulissza-borítás is csökkenti a zajt. A karosszéria elemei merevebbek lettek, és finomabb belső anyagok kerültek bele. Mindezeknek köszönhetően javult a hangszigetelés és a hangelnyelés, így kevesebb a motorzaj és külső zaj jut be az utastérbe.

Biztonsági rendszer

A hátsó tárcsafékeket még jobban hozzáigazították a ferdehátú SX4 használatából fakadó igényekhez (kivéve a GA alapmodellt). Az ESP®**-vel (Electronic Stability Program) is felszerelt ferdehátú SX4 az egyik legolcsóbb olyan gépkocsi lett, amelyben elektronikus fékerőelosztásos ABS és akár 6 légzsák is van***.

Új külső elemek, elegánsabb stílus

Az SX4 külseje is megújult: még elegánsabb lett, anélkül hogy radikálisan megváltoztatta volna korábbi közkedvelt, jellegzetes arcát. A változás részeként a ferdehátú SX4-re új első lökhárító és hűtőrács került, ezenkívül az autó olyan új első és hátsó védőlemezeket kapott, amelyek még jobban dacolni tudnak majd a zord terep- és időjárási viszonyokkal.

Könnyűfém felnik és az új 'Aero' extra csomag

A ferdehátú SX4 új, 16 collos, ötküllős könnyűfém felnis 205/60R16 kerekeken fut, amitől még sportosabb a külseje, és még kellemesebb utazni benne. S ha valaki még teljesebb sportautó-karakterre vágyik: az új 'Aero' extra csomag további részletekkel gazdagítja az SX4 sportos külsejét, és a megannyi versenytapasztalatot egyesítő aerodinamikus kiképzést. Az SX4 nyolc színváltozata közül mindenki megtalálhatja az ízlésének legmegfelelőbbet.

Az igényes kivitel, a kidolgozott részletek, az autó 1605 mm-es magassága (2WD-nél) és 2500 mm-es tengelytávja mind hozzájárul ahhoz, hogy az SX4 a városi közlekedésben és kemény terepeken egyaránt a legjobb választás.

Jelentős belső változtatások

Az SX4-gyel a Suzuki egyre jelentősebb szeletet mondhat magáénak a ferdehátú gépkocsik növekvő piacán. A modell belső terében az előző generációhoz képest is komoly fejlesztéseket hajtottak végre, hogy még jobban megfeleljen a piaci igényeknek. A megújult műszerfalon immár digitális kijelzők tájékoztatják a vezetőt. A klímaberendezés kezelőfelülete is teljesen átalakult. A vásárlók igényeinek megfelelően mostantól a Suzuki kormányára szerelt audio-vezérlőgomboknak és a reflektormagasság-állító gomboknak a kezelését is háttérvilágítás teszi még kényelmesebbé.

Az ülések kiváló minőségű anyaga teszi még szelídebbé az út egyenetlenségeiből fakadó rázkódásokat. A hátsó ülés 60-40-es osztásának és dönthetőségének köszönhetően még flexibilisebbé, könnyebben átalakíthatóvá vált az utazó- és a csomagtér. A magas tető és a flexibilis üléselrendezés tágas belső teret biztosít öt felnőtt utas kényelmes utazásához, vagy igen nagy mennyiségű, 1045 liter térfogatú (VDA/gyártó adat) csomag szállításához - utóbbihoz természetesen a hátsó üléseket előre kell dönteni. Az új kényelmi elemek között olyanokat találunk, mint az ajtókon található kartámaszok puha betétei, a krómozott ajtókilincsek a legfelső, GLX kategóriában, valamint a műszerfal közepén elhelyezett hangszóró. A csúcsfelszereltségű SX4-est kulcs nélküli indítórendszer, valamint egyéb új alkalmazások teszik még kényelmesebbé.

Négyajtós (sedan) SX4 - a sikermodell

A Suzuki tovább finomította a négyajtós SX4-est, anélkül hogy a sikermodellt alapjaiban változtatta volna meg. Az új generációs SX4 sedan merevebb karosszériával, még jobb kilátási paraméterekkel és magasabb szintű komforttal kényezteti vezetőjét és utasait.

A híres 1.6-os VVT motorban olyan fejlesztéseket hajtottak végre, amelyeknek köszönhetően javult a teljesítménye és környezetkímélőbb is lett: az erősebb motor stresszmentes vezetést biztosít városon belül és kívül egyaránt. A CO2-kibocsátás 165 g/km-ről 143 g/km-re csökkent*, az üzemanyag-fogyasztás pedig 6,8 l/100 km-ről 6,2 l/100 km-re mérséklődött* (ötsebességes, manuális váltós modellnél).

Elegánsabb dizájnt kapott a hűtőrács, s az elülső, oldalsó és hátsó alsó spoilerek még sportosabb és harapósabb külsőt kölcsönöznek az SX4 sedannak. Ugyanakkor az újratervezett fülke olyan kényelmi berendezésekkel teszi még kellemessé a vezetést és az utazást, mint az új műszerfal, benne digitális kijelzőkkel, a klímaberendezés új kezelőfelülete, háttérvilágítású, kormányára szerelt audio-vezérlőgombok és reflektormagasság-állító, valamint az ajtók kartámaszainak puha betétei és az eddiginél is jobb minőségű üléskárpit.

Kiemelt Partnereink