Gyártók Padlógáz a győri Audinál

Padlógáz a győri Audinál

Biró Csongor | 2014.03.11 13:20

Padlógáz a győri Audinál

Az Audi Hungaria 2013-as évértékelőjén elhangzott, hogy a sikeresnek ítélt 2013-as esztendőt idén mind a bevételek, mind a gyártás tekintetében túlszárnyalja a vállalat.

Az Audi Hungaria Motor Kft. eredményes évet zárt, 1 millió 925 ezer 636 gyártott motorral (2012-ben 1 915 567) a világ egyik vezető motorgyártója. Az új járműgyárban 2013-ban 42 851 (tavalyelőtt 33 553) autó gördült le a gyártószalagról. Az Audi Hungaria az elmúlt évben 5,588 milliárd euró (2012-ben 5,282 milliárd) árbevételt ért el. Az ingolstadti gyártó 2013-ban 968 millió eurót fektetett a győri gyárba, a vállalat alapítása óta az összbefektetés értéke eléri a 6,735 milliárd eurót. A vállalat az év végén 10 337 (2012-ben 8663) munkatársat foglalkoztatott.

Az Ingolstadtban tartott éves beszámolón Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója ismertette, hogy jelenleg 235 féle motor alkotja a termékpalettát - négyhengerestől tizenkéthengeresig, 86-tól 570 lóerőig. Győrben naponta több mint 8150 motor és 500 jármű készül. Az elmúlt év csúcspontja az új járműgyár megnyitása volt: június óta itt készül az A3 Limousine, október óta az A3 Cabriolet. Az ügyvezető megerősítette, hogy a jövőben mintegy 125 ezer járművet gyárthatnak évente a magyarországi telephelyen.

Magyar sajtótájékoztató Ingolstadtban

Thomas Faustmann az elmúlt év újdonságai közül kiemelte a 2013 51 hetében sorozatgyártásba kerülő 1,4 literes, henger-kikapcsolásos TFSI motort, valamint a 2013 40. hetétől gyártott kapcsolható kompresszoros V6 TFSI-t, amelyet Európában 228, más piacokon 245 kilowatt teljesítménnyel kínálnak. A 2014-es év nagy kihívása az Audi TT teljes gőzzel történő elindítása, a szériagyártás júliusban indul, jelenleg az előszériát gyártják, de már 500 karosszériát ügyfél-megrendelésekre legyártottak. Padlógázzal halad a munka Győrben, március első hetében heti csúccsal 48 ezer 671 erőforrás készült. 2014-ben bővítik a szerszámgyárat ás bővítik a logisztikai központot - jelentette be az Audi Hungaria első embere. A következő győri modell Győrben az Audi TT Roadster lesz.

Győri szívvel a Lamborghini Huracan

Az alapanyagok, alkatrészek és motorok szállítása Győr és Ingolstadt között elsősorban vasúton zajlik. Heti 17 pár irányvonat, 2013-ban 310 ezer tonna áru, több mint 50 magyar beszállító jellemzi a folyamatot. A beszállítói alkatrészek és megmunkálatlan részegységek Ingolstadtból érkeznek, Győrből pedig a kész motorokat és járműveket szállítják vissza. A szerszámgyár teljesítményéről az ügyvezető elmondta nem csupán az Audi konszern, hanem a Volkswagen csoport más márkáinak megbízásából is készítenek karosszériaelemeket. A kisszériás gyártás portfóliója az elmúlt években bővült a Lamborghini Aventador és a Porsche Panamera több karosszériaelemével is. Az ügyvezető büszkeséggel említette meg, hogy az olasz autónak tartott Lamborghini Huracan 610 lóerős V10-es motorja mellett a sportkocsi motorházteteje, oldalfalkerete, és különleges sárvédői is Győrben készülnek. Közel 400 ezer karosszériaelemet közel 100 ezer járműhöz gyártanak a szerszámgyárban.

A környezetkímélő motortechnológiák fejleszése is az Audi Hungariára hárul, itt fejlesztik például a földgázhajtás következő generációját is.

Alex Schifferer pénzügyekért felelős ügyvezető igazgató elmondta a győri gyár bővítése 331 millió euróba került, 2013-ban 968 millió eurót, 20 év alatt 6,735 milliárd eurót fektetett be az Audi a győri gyárba. Kutatás és fejlesztés területén 537 millió eurót ruháztak be.

Knáb Erzsébet személyügyekért felelős ügyvezető elmondta, hogy közel kétezer fővel bővült az Audi Hungaria létszáma 2013-ban, az év végi adatok alapján a nők aránya elérte a 9,6 százalékot. Az átlagéletkor 35,7 év, az egészségi mutató 98, 7 százalék, a gyakornokok száma 620. Az ügyvezető elmondta, hogy a győri gyár dolgozói májusban kapják meg a havi bér 1,7-szeresét kitevő munkatársi prémiumot.

Kiemelt Partnereink