Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Növelné a heti munkaidőt a VW
A márka első embere 14 százalékkal több ideig szeretné munkára fogni a műszaki fejlesztőket. A háttérben már jól ismert okok állnak.
Negyvenre növelné a fejlesztők mostani heti 35 órás munkaidejét Herbert Diess. Bár Magyarországon ez az érték az általános, a Volkswagen első emberének tervét aligha fogadja majd természetesen a több ezer érintett dolgozó. Csak Wolfsburgban 9300 alkalmazott készülhet a munkaidő változására.
A tervezetről egyelőre nem sok részletet ismerni, az Automobilwoche szerint egy zárt vezetői ülésen vetették fel a gondolatot. Az biztos, hogy a lépés okai a dízelbotrány miatti költségcsökkentési és hatékonyságnövelési törekvések, hiszen már a nadrágszíj szorosabbra húzásának bejelentésekor is szóba került, hogy változtathatnak a munkaidőkön.
A munkaidő heti negyven órásra növelése magyar szempontból nem különös, nyugat-európai viszonylatban épp a trendekkel szembemenő lépésnek számítana: a skandinávok például éppen a hetente munkában töltött idő csökkentésére készülnek.
A komoly méreteket öltő takarékoskodás természetesen az egész konszernre vonatkozik, csak a központi márkánál 3,7 milliárd euróval vágnák meg a kiadásokat 2020-ig. Jó hír, hogy a Volkswagennél kizárták az elbocsátások lehetőségét. A nemrég bejelentett, kisvárosnyi embert érintő leépítést is idő előtti nyugdíjazásokkal oldaná meg a gyártó.