Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mi lesz veled, VW? Már a Golfot sem gyártják
A gyártó és két beszállító vitája miatt hétfőtől legkevesebb egy hétre felfüggesztik az egyik legnépszerűbb európai autótípus gyártását a németek wolfsburgi és zwickaui üzemében, a dolgozókat kényszerszabadságra küldik.
A VW és két kisebb Szászország tartományi beszállító, a Car Trim és az ES Automobilguss vitája érint két másik németországi VW-üzemet, az emdeni és a kasseli gyárat is. Összesen 20 ezer dolgozót kell kényszerszabadságra küldeni. Az UBS svájci bank elemzői szerint a dízelbotrány miatt eleve nehéz helyzetben lévő VW-nek legkevesebb 100 millió eurós (31 milliárd forintos) vesztesége keletkezhet a leállás miatt.
A VW és a két beszállító konfliktusáról egyik fél sem közölt részleteket. A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című lap szerint a vita abból fakad, hogy megállapodást kötöttek egy új üléshuzat kifejlesztéséről, de a VW kiszállt a projektből, és nem tudtak megegyezni, hogy mennyi pénz jár a Preventnek a már elvégzett munkákért, ezért a cégcsoport felfüggesztette a még érvényes beszállítói szerződések teljesítését.
A VW bírósághoz fordult. A braunschweigi tartományi bíróság az autógyártó javára döntött, határozata szerint a beszállítók kötelesek teljesíteni a szerződéseket, a megrendelő pedig akár végre is hajthatja a végzést, vagyis a beszállítók telephelyein lefoglalhatja és elszállíthatja az üléshuzatokat és a sebességváltó-alkatrészeket. Ez ágazati szakértők szerint példa nélküli eljárás lenne a német autógyártás történetében.
A legismertebb német ágazati elemző, Ferdinand Dudenhöffer szerint a válság a VW beszerzési vezetője, Javier Garcia Sanz hibája. "A Sanz-rendszernek vége" - mondta a duisburgi-esseni egyetem (UDE) autóipari kutatóintézetének (Center Automotive Research - CAR) társigazgatója a WAS-nak. "Az öreg harcosok már nem értik a beszállítók új világát" - tette hozzá a szakember. Hangsúlyozta: nem fordulhat elő, hogy egy globális óriásvállalat termelési rendszere leálljon két közepes méretű beszállító miatt.