Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még idén jön a V2V a Volvótól
A svédek követik a Mercedes és a Toyota példáját, néhány hónapon belül érkeznek a piacra az utazási információkat egymással megosztó csúcsmodelljeik.
Hamarosan a kereskedésekbe kerülnek azok a Volvók, melyek képesek lesznek az útviszonyokat a sofőr bevonása nélkül „megbeszélni”, illetve képesek egymást tájékoztatni az úton lévő akadályokról, írja az autonews.com. A felhőalapú, gépek közti kommunikációs szolgáltatás először a V90 Cross Country modell esetében lesz elérhető, de a technológiával még ebben az évben felszerelik az S90, V90 és XC90 típusokat is.
Januárban a Mercedes bejelentette, hogy a sorozatgyártású modellek között elsőként teszi elérhetővé a V2V technológiás szolgáltatást. A németek és a svédek az online infotainment rendszeren keresztüli adatmegosztást választották, a Toyota mérnökei viszont a 760 MHz-es frekvenciára szavaztak – az érintett japán autók ezen keresztül kommunikálnak egymással.
A Volvo Ericssonnal közös fejlesztésének eredménye képes az útviszonyokról (például jeges útszakaszokról), vagy az elöl haladók vészfékezéséről (ezt többek között a vészvillogó használatából ítéli meg a rendszer) informálni a többi, kompatibilis járművet. Később a gépek akár a közlekedési lámpákról, torlódásokról, megkülönböztetett járművek érkezéséről is megoszthatják egymással tapasztalataikat.
Ehhez természetesen fontos lenne a fejlesztések szabványosítására. Az újítást a piacon is kínáló három gyártó már most is eltérő módszereket használ, és az sem segít az egységesítésben, hogy a Cadillac, Audi és a Jaguar Land Rover jelenleg is külön-külön készíti saját V2V-technológiáját.