Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Matthias Müller: a saját akkumulátorgyár egy vicc
A korábbi tervek gyenge oldalára maga a konszernvezér mutatott rá, ám a magas költségek ellenére egyelőre mégsem került le teljesen a napirendről az ügy.
Viccnek nevezte a saját akkumulátorgyár gondolatát a VW konszern első embere, ám ez még korántsem jelenti azt, hogy a beruházásból nem lesz semmi. Matthias Müller ugyanis a gyárlétesítés anyagi oldalára igyekezett rámutatni kijelentésével, bár az erről szóló hivatalos döntés még nem született meg. A tervek szerint a németek idén foglalnak állást az ügyben.
Az autógyártó jelenleg az egész gyártási folyamatot vizsgálja, az alapanyag-beszerzéstől a végső beszerelésig. A döntést tovább bonyolítja, hogy egyelőre nem látszik, pontosan mikor tűnhet el az e-autók iránti kereslet két legnagyobb gátja, a viszonylag kis hatótávolság és a hosszú töltési időigény.
A német autógyártóktól korábban sem volt idegen az energiatárolók saját előállítása, a Daimler korábban rendelkezett önálló gyárral, ám 2015 óta már csak beszállítóktól beszerzett cellák összeszerelését végzi. Ugyanakkor szakértők szerint egy országhatáron belüli üzem a német elektromobilitást is előremozdíthatná, és egyúttal a Tesla Gigafactory beruházására is erőteljes választ adhatna.