Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán
2024.05.08 04:20Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Beperli a Tesla a Teslát
2024.05.07 15:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Jó februárt zárt a megtépázott hírnevű Toyota
A közel 9 millió autót érintő visszahívási sorozat ellenére több mint 10 százalékkal nőtt a Toyota forgalma februárban - 614 ezer autót adtak el.
A japán gyártó közleménye szerint a csoporthoz tartozó Daihatsu gépkocsi és a Hino teherautó márkákkal együtt világszerte összesen 614 ezer gépjárművet adtak el, ami éves összevetésben 13 százalékos bővülés. A gyártás 83 százalékkal 655 ezer darabra bővült. Elemzők szerint a növekedés fő oka az, hogy egy ével ezelőtt a gazdasági válság miatt rendkívül kevés autó kelt el.
A javulás további okai közé tartozik, hogy a japán kormány a lapos képernyős televíziók mellett a környezetkímélő, új gépkocsik vásárlását is támogatja. Így a legnagyobb mértékben, 50 százalékkal a hazai forgalom nőtt, és a termelés bővülésében is a japán Toyota gyárak állnak az élen 120 százalékkal. A Toyota belföldön és az ázsiai térség egészében is a kereslet további bővülésére számít, és a korábbi 7,49 millió darabról 7,57 millióra módosította az év egészére vonatkozó értékesítési előrejelzését.
2005-ös indulása óta előszőr húzza be a féket a cseh TPCA. |
A gázpedálokkal, padlószőnyegekkel, fékrendszerekkel és szervokormányokkal kapcsolatos problémák azonban sebeket is ejtettek a megbízhatóságról híres Toyota arculatán. A világ legnagyobb autógyártójának főként Európában és az Egyesült Államokban tépázódott meg a hírneve, ami az eladások visszaesésével jár. A társaság ezért a múlt héten bejelentette, hogy tavasszal napokra leállítja a termelést nagy-britanniai és franciaországi gyáraiban, cseh sajtóhírek szerint pedig a 2005-ös indulás óta most először csökkenteni kell a termelést a Toyota, a Peugeot és a Citroen közös csehországi gyárában, a TPCA-ban.