Gyártók Ez a magyar modell válthatja az elöregedett csuklós buszokat

Ez a magyar modell válthatja az elöregedett csuklós buszokat

autopro.hu/G.I. | 2016.08.19 08:14

Ez a magyar modell válthatja az elöregedett csuklós buszokat

A Kravtex-Kühne Csoport 13 méteres, nyújtott szóló buszokkal lép piacra, amelyet a cég kifejezetten a magyar kormány Nemzeti Buszgyártási Stratégiájára jegyében alkot meg.

Hirdetés

Az új buszkoncepció egyből rekorder lehet a kéttengelyes, könnyűszerkezetű szóló buszok között, hiszen 37 üléses városi változata akár 116 utas szállítására is alkalmas. A 13 méteres, extra kapacitású Credo buszok gyártásának beindítása az első jelentős fejlesztési lépés, mióta a kormány június 10-én véglegesítette a következő évekre szóló Nemzeti Buszgyártási Stratégiát. Varga Mihály aznap épp a mosonmagyaróvári Credo autóbuszgyár átadásán jelentette be ennek tényét.

A cégcsoport 2017 elejéig három új modellel lép piacra. A jelenleg gyártott 12 méteresek után 10 méteres kompakt, és 13 méteres, nyújtott szóló buszokat fog bemutatni. A 13 méteres Credo Econell 13 (elővárosi) és Credo Econell 13 CiTY (városi) buszok a konstrukció kedvező tulajdonságai miatt nemcsak a 12 méteres szóló, hanem akár a csuklós városi buszok kiváltására is alkalmasak.

A gyártó igazi modellinvázióra készül, a piacra lépések sorozata várhatóan a következő menetrend szerint fog lezajlani:
- Credo Econell 10 (kompakt, elővárosi): 2016. október
- Credo Econell 13 (növelt hosszúságú, elővárosi): 2016. december
- Credo Econell 13 CiTY (növelt hosszúságú, városi): 2017. február

A cég úgy látja, a piacon kínált 13,5 méteres, teljes hosszban alacsonypadlós buszok az ülőhelyek alacsony száma, a 14,5 méter hosszú háromtengelyesek pedig a körülményes kanyarodás miatt nem jelentenek ideális megoldást városi forgalomban az elöregedett járműpark friossítésére. Az új, 13 méteres Credo modellek ugyanakkor biztonsággal válthatnák ki a régi modellek egy részét, miközben sokkal gazdaságosabbá tennék az üzemeltetést.

Kiemelt Partnereink