Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Audi és a Mercedes diákjai is taroltak a Szakma Sztáron
2024.04.26 17:17Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Elektromos furgont villantott a Renault
Főként a városi fuvarozóknak, áruterítőknek szolgál jó hírrel a Renault, a Master hangtalan kiadása a hasonló hajtáslánccal ellátott Ford Transitnak jelenthet komoly fejtörést.
Egy brüsszeli autókiállításon rántotta le a leplet a Renault legújabb alternatív hajtású gépéről, az elektromos Masterről. A Renault nem ma kezdi az elektromos kishaszonjárművek fejlesztését, hiszen az e-Kangoo kiadása után a Master ZE-vel már az áruszállítmányozással foglalkozók komolyabb igényeire is képes megoldást nyújtani.
A leginkább városi áruterítésre alkalmas furgon 33 kWh-s akkumulátort és egy 57 kW-s motort kapott, a telepek a kabin alatt helyezkednek el. A hat órás, konnektoros töltési ciklust követően a géppel nagyjából kétszáz kilométert lehet majd megtenni. A furgon belsőégésű motorral szerelt társához képest háromféle tengelytávval és kétféle tetőmagassággal lesz elérhető.
Míg az elektromos Kangoo a Ford Transit Connect, addig a Master ZE a szintén villanyhajtású Ford Transitnak jelenthet vetélytársat. A franciák előbbi modellje idén nyáron, a Master ZE pedig év végén érkezhet a kereskedésekbe.
A Renault leginkább a vállalkozások biztosította keresletben bízhat, különösen a hazai piacon, hiszen Párizsban komoly léptékkel szigorítják a belvárosban használható dízeles járművek körét. A Master ZE mielőbbi piacra dobásában a gyártó ezen felül azért is érdekelt, mivel az e-Crafter debütálásáig a Fordon kívül lényegében nincs konkurenciája az elektromos kishaszongépek piacán.