Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A hidrogénben bízik a Toyota
A márka egy tokiói sajtótájékoztatón bemutatta a tavalyi Tokiói Autókiállításon tanulmányautóként debütált négyajtós, hidrogén üzemanyagcellás modelljének a külső formatervét.
Japánban az autó legkésőbb 2015 áprilisáig kerül kereskedelmi forgalomba, majd nyáron megjelenik az amerikai és európai szalonokban is.
Az üzemanyagcellás szedánt Japánban a Toyota és a Toyopet márkakereskedések forgalmazzák. A modell ára körülbelül 7 millió jen (15,5 millió forint) lesz. Az autó kezdetben azokban a régiókban lesz kapható, ahol fejlesztik a hidrogéntöltő infrastruktúrát. Az európai és amerikai árak még nincsenek meghatározva.
A Toyota környezetbarát gépjárművek iránti elkötelezettsége három alapvető pilléren nyugszik: a változatos energiaforrások hasznosításán, a kiváló hatásfokú, csekély károsanyag-kibocsátású járművek fejlesztésén, és az ezen járművek népszerűsítése révén elérhető, valós és pozitív környezeti változások elősegítésén.
A hidrogén különösen ígéretes adottságokkal rendelkező alternatív üzemanyag. Elsődleges energiaforrások széles választékából előállítható, beleértve a nap- és szélenergiát, emellett könnyen tárolható és szállítható. Sűrített formájában energiasűrűsége meghaladja az akkumulátorokét. Ráadásul nemcsak háztartási és autóipari üzemanyagként rendelkezik komoly potenciállal, hanem egy sor egyéb felhasználási területen – például nagyüzemi energiafejlesztésben – is hasznosítható.
A Toyota több mint húsz éve foglalkozik üzemanyagcellás járművek fejlesztésével. Az üzemanyagcellás rendszere a hidrogén és az oxigén kémiai kölcsönhatása révén elektromos áramot termelő, szabadalmaztatott üzemanyagcella-tömbből, valamint nagynyomású hidrogén-tartályokból áll. A vállalat Japánban és az Egyesült Államokban már 2002-ben megkezdte a Toyota FCHV üzemanyagcellás szabadidőjármű korlátozott lízingjét.
Az üzemanyagcellás rendszer 2002 óta jelentős fejlődésen ment keresztül. A sajtótájékoztatón bemutatott szedán a benzinmotoros modellekhez hasonló teljesítménnyel és hatótávolsággal rendelkezik, és mindössze három perc alatt feltölthető. Az autó menet közben semmi mást nem bocsát ki, mint a hidrogén és az oxigén egyesülésekor keletkező vizet.
– Számos kihívás áll előttünk, mint például az üzemanyagtöltő infrastruktúra rendelkezésre állása, vagy hogy a fogyasztók behatóan megismerjék a technológiát. Hisszük azonban, hogy a jövőben a hidrogén egyre népszerűbbé válik, mint autóipari üzemanyag – mondta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe helyettes elnök-vezérigazgatója.
A csoport tagvállalatai egyéb, hidrogénhez kapcsolódó kezdeményezésekben vesznek részt, a háztartási felhasználásra szánt üzemanyagcellák fejlesztésétől és tesztelésétől kezdve az üzemanyagcellával üzemelő villás targoncák vagy buszok fejlesztéséig.