Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Honda jobbról előzné a Takata mumusát
A tavalyi 2 millió autó után újabb 380 ezer járművet kénytelen visszahívni a japán gyártó. Nem malmoznak tovább: más beszállítóknál keresik a megoldást a légzsákok problémájára.
2001-2002 között gyártott Honda modelleket érint a legújabb, április végén közzétett visszahívási kampány, amely hét típusra terjed ki. Szervizbe terelik a többi között a népszerű Accord, Civic és CR-V modelleket is.
Közel egy éve írtunk róla, hogy három japán gyártó összesen 3 millió autóját érinti az a visszahívás, aminek felelőse az immár klasszikus problémaforrássá érett, szintén japán Takata beszállító légzsákja. Szétrobbanhat, fémtárgyakat állíthat az emberi testbe, rosszul reagál a páratartalomra.
Az inflátor a hibás |
A felelősök nagyon keresik, ám bevallásuk szerint egyelőre nem találják a hiba okát. Pedig a kellemetlen történet immár autótulajdonosok tízmillióit érinti, késlekedésnek helye nincs. Így látja az amerikai közlekedési hivatal is (NHTSA), amely pár napja tanácskozásra hívta a visszahívásokban érintett vállalatok, szervezetek képviselőit, arra kérve őket, hogy kapják össze magukat a hatékony megoldás megtalálását illetően.
A Honda sem maradt távol a fontos megbeszéléstől - a vezetőséget Bruce Smith képviselte, aki sajtóközleményben foglalta össze álláspontját a tanácskozást követően. A dokumentum legfontosabb konkrétuma, hogy a Honda nem vár tovább, a Takata mellett bevonták a TRW, Daicel és Autoliv vállalatokat is a légzsákokat felfújó alkatrészek cseréjébe.