Gyártók 3 millió Hondát, Nissant és Mazdát hívnak vissza

3 millió Hondát, Nissant és Mazdát hívnak vissza

Biró Csongor | 2014.06.23 11:40

3 millió Hondát, Nissant és Mazdát hívnak vissza

A Takata japán beszállító hibája miatt újabb 3 millió autót hív vissza a Honda, a Mazda és a Nissan. A probléma a korábbi: hibás az Amerikában gyártott légzsák.

Hirdetés

A Honda világszerte 2,03 millió autóját hívja vissza, ebből 1,02 milliót Észak-Amerikában, 153 943-at Európában, 668 582 autót pedig Japánban. A kocsikat 2000 áprilisa és 2002 októbere között gyártották. Észak-Amerikában a Civic, a CR-V, az Odyssey és az Element típusokat, Európában Civic, Stream, Jazz és CR-V típusokat várnak vissza a szervizek.

Honda Civic

A Mazda 159 807 autóját hívta vissza világszerte, 14 794-et Észak-Amerikában, 90 259-et Európában, 11 832 autót Japánban. Mazda RX-8 és első generációs Mazda 6-os modellek érintettek.

Mazda 6

A Nissan 755 ezer autóját rendelte vissza, 228 ezret (Infiniti FX35, Nissan Pathfinder és Nissan Cube modelleket) Észak-Amerikában. 128 ezer X-Trail és Teanna Japánban lehet hibás, az európia számokról nem adott számot a japán vállalat.

A június 23-i visszahívás már tízmilliósra növeli a Miskolcon gyárat építő Takata hibájából az elmúlt öt évben visszahívott autók számát. A hiba miatt ketten haltak meg Hondákban, mindkét baleset 2009-ben az Amerikai Egyesült Államokban történt, a Honda további 41 légzsákhiba okozta balesetről számolt be. A Nissan és a Mazda szóvivője nem tud balesetekről. A tavalyi (sok milliós, főleg Toyotákat érintő) visszahívás óta hat amerikai és két japán balesetet okozott a defektes légzsák (Toyota és Honda modelleknél). A legutóbb pár hete hívtak vissza újabb 2,27 milló Toyotát.

A Takata floridai gyárában két ok vezetett a hibás alkatrészek előfordulásához: az egyik a nedvesség. A floridai gyárban nem megfelelő körülmények között tárolták a légzsákok felrobbanását előidéző szerkezeteket, amelyekben az ammónium-nitrát hajtóanyag így váratlanul berobbanhat szilánkokat szórva szét az utastérben (a mexikói Monclovában a gyárban is történt robbanás). A visszahívás másik oka az volt, hogy a Takatánál nem vezettek megfelelő nyilvántartást a termékekről, így a 2013-as nagy visszahívásban érintett modellek számát önkéntesen kibővítették az alkatrészt beépítő gyártók. 2000 és 2002 között a Takata floridai, mexikói és washingtoni gyárban is használt hajtóanyagot kicserélték, a rossz nyilvántartás miatt azonban nem körülhatárolható a hibás alkatrészek száma. Csak a 2013-as visszahívás 300 millió dolláros veszteséget okozott a Takatának.

A visszahívási lánc tovább nőhet, a Chrysler és a BMW is vizsgálja, hogy kaphatott-e a hibás alkatrészekből. a korábban visszahívott modelleken kívül.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink