Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Alapfelszereltség lesz a vészfék az új járművekben?
2024.05.02 10:16A Lean módszer elsajátításában segít az MTM
2024.05.02 09:25Kell-e félnünk az intelligens autópályáktól?
2024.05.02 08:18A Polestar 370 kilowattot ért el az új gyorstöltési teszteken
2024.05.02 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
5 milliárdos büntetést akasztott a VW nyakába Dél-Korea
Az ázsiai ország történetének legdrágább megrovása mellett visszahívási felszólítást is kapott a konszern, az értékesítésük is zuhan, ami viszont jót tesz a hazai márkáknak.
Az USA után Dél-Korea is beállt a német konszern adathamisítási ügyében büntetést kiszabó országok sorába. A 14,1 milliárd won (nagyjából 4,85 milliárd forint) értékű fizetési felszólítás mellett 125 ezer 522 autót is köteles visszahívni a Volkswagen Korea, az erre vonatkozó kivitelezési tervvel január 6-ig kell előállniuk.
– Ekkora büntetést még soha nem szabtak még ki az ország történetében egyazon járműipari esethez kapcsolódóan, amely megváltoztathatja a lokális piaci arányokat – nyilatkozta a bejelentés nyomán Esther Yim, a Samsung Securities elemzője.
Ami a külföldi gyártmányú személyautók részesedését illeti a teljes értékesítésből, már most is érzékelhető az, amire a szakértő célzott. A szeptemberi 15,7 százalékról októberben 12,3 százalékra esett vissza az importált járművek mutatója, ugyanezen két hónap relációjában vonatkozóan a konszern családjába tartozó 2901 darab jármű helyett már csak 947 darabra voltak vevők a koreaiak, havi szinten. Az importált járműveken belül még szembeötlőbb a Volkswagen hanyatlása: szeptemberben 14,2 százalékot haraptak ki a tortából, októberben már szinte csak a harmada, 5,4 százalék jutott nekik.
Ez a helyzet a Hyundai és a Kia számára is komoly fejlődési potenciált jelent, míg a kormány közölte, hogy a többi gyártó sem dőlhet nyugodtan hátra: 15 további OEM termékei esetében vizsgálják a dízelmotorok értékeit, nagyjából jövő áprilisra végeznek a tesztekkel.