Beszállítók Az egekbe repítette riválisai szekerét a Takata

Az egekbe repítette riválisai szekerét a Takata

autopro.hu | 2015.08.14 07:20

Az egekbe repítette riválisai szekerét a Takata

Óriási megrendelések futnak be folyamatosan az Autoliv, Daicel és TRW légzsákgyártókhoz, hosszú ideig nem lesz gondjuk a munkaszerzéssel.

Hatalmas üzlet napjainkban légzsákgyártással foglalkozni. Kivéve, ha a cég Takata névre hallgat – az ő hibájuk miatt kellett idestova több mint 40 millió járművet visszahívni globálisan. Noha a japán beszállító részt vesz a javításokban, az autógyártók érthető okokból szívesebben néznek más partner iránt. Jelentkezőből pedig akad néhány a piacon.

Talán a Magyarországon is jelenlévő Autoliv profitált eddig a leginkább a konkurens biztonságtechnikai gyártó minőségi problémáiból, hiszen idén és jövőre mintegy 20 millió légzsákfelfúvó egységet szállíthatnak különböző OEM vállalatoknak.

Óriási megrendelések árasztják el a légzsákpiacot

A TRW, amelyet jó érzékkel vásárolt fel nemrég a ZF Friedrichshafen, 10-15 millió hasonló berendezést tud szállítani évente, megosztott kapacitásait kihasználva.

Pontos számadatok nem ismertek, de a Takata közlése szerint a hibás légzsákalkatrészek 68 százalékát nem ők, hanem más vállalatok fogják legyártani. A jövőre nézve viszont már konkrétan tudható, mely gyártók pártolnak el a nevét beárnyékoló japán beszállítótól.

A Hondának eddig 24,5 millió autót kellett szervizbe terelni, ők a Daicel és Autoliv termékeit fogják mostantól vásárolni. A Fiat Chrysler a TRW-re szavaz a jövőben, új, alternatív légzsákkioldó megoldást keresve. A Mazda és a Nissan egyaránt a Daicel mellett döntött. A Toyota 12 millió járművet volt kénytelen eddig visszahívni – a japán csúcsgyártó, valamint a Mitsubishi és a Subaru egyelőre annyit hozott nyilvánosságra, hogy felbontják a Takatával kötött együttműködésüket, és más beszállító után néznek.

Kiemelt Partnereink