Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Ellentmondásosak a számok az abroncs-értékesítésben Európában
2024.04.25 15:23Rekordot döntött a Toyota
2024.04.25 13:23Hússzorosára nő a hazai ipar energiatárolói kapacitása
2024.04.25 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Franciaországban is hazarendelhetik az autógyártókat?
Európában terjeszkedhet az amerikai elnökválasztás utáni hangulat: a franciaországi politikai megmérettetésen induló Marine Le Pen Donald Trumphoz hasonlóan felvetette az autógyártókkal való kapcsolat újraértelmezését.
Valószínűleg már senkinek nem kell bemutatni az új amerikai elnök és a tengerentúli autógyártók közelmúltban megváltozott kapcsolatát: Donald Trump már többször bebizonyította, hogy nem fél különféle adókkal és megszorításokkal fenyegetőzni, ha például mexikói helyett hazai beruházásokat szeretne kicsikarni a gyártóktól. Ami azonban váratlan, az az attitűd megjelenése Európában.
A szintén elnökválasztásra készülő Franciaország egyik jelöltje, Marine Le Pen most hasonló gondolatokat fejtett ki egy interjú során. A szélsőjobboldali politikus alighanem a francia autógyártók és egyéb nagyvállalatokra gondolt, mikor helyeselte Trump módszereit.
A Nemzeti Front vezetőjének tervezett „gazdasági patriotizmusa” és „intelligens protekcionizmusa” bár már régóta a párt pontjai között szerepel, az amerikai példa miatt ezek most a korábbinál jóval nagyobb hangsúlyt kaphatnak. Le Pen többek között külföldi beruházásaik miatt neheztel a nagyvállalatokra, melyek szerinte a hazai adóelkerülés célját szolgálják. A francia elnökjelölt ugyanakkor nagyon finoman fogalmazott az ügyben, így elképzelhető, hogy a kijelentések elsődleges célja csupán a francia közvélemény megszondázása volt.
A nagyvállalatok számára új világot hozó lehetséges forgatókönyv realitása ennek ellenére közel sem nulla, hiszen Trump módszereit két másik, az elnöki posztra pályázó francia politikus is elismerte. A Forddal kapcsolatos csörtére a szocialista Arnaud Montebourg, illetve a független Jean-Luc Mélenchon is pozitívan reagált.
Mind a Renault, mind a PSA komoly érdekeltségekkel rendelkezik Dél- és Kelet-Európában, sőt az Automotive News szerint az olcsó bérköltségek miatt jelenleg az összeszerelési munkák észak-afrikai kihelyezését is fontolgatják.
Bár a tavaszi választásokra vonatkozó előrejelzések szerint nem Le Pen fog nyerni, a globalizmus-ellenes nacionalista-populista szólamok európai megjelenésére mindenképpen fontos odafigyelni.