Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fájó példát statuálnának a Porschéval
A Deutsche Umwelthilfe 33 milliárd forintnyi büntetéssel sújtaná a stuttgarti sportkocsigyártót a Cayenne szabálytalan károsanyag-kezelő rendszere miatt. A zöld szervezetnek abból is elege van, hogy a német gyártókat hazai piacukon eddig nem számoltatták el a VW-botrányt miatt.
110 millió euró, vagyis bő 33 milliárd forint bírság fenyegeti a Porschét a VW-botrány sokadik hullámaként. A büntetés kiszabását a Deutsche Umwelthilfe (DUH) zöld szervezet kérte a német közúti közlekedési hatóságtól (KBA) azzal a nem titkolt szándékkal, hogy végre példát statuáljanak az emissziómanipulációs ügyben.
Az ügy konkrétan a háromliteres TDI-motorral szerelt Porsche Cayenne modellekhez kötődik, melyekből 22 ezer példány visszahívását épp július végén rendelte el Alexander Dobrindt közlekedési miniszter. A típus eladásai ideiglenesen szünetelnek.
Jürgen Resch, a DUH vezetője elmondta, ahogy a német állampolgároknak és kisvállalkozásoknak is be kell tartani a szabályokat és törvényeket, úgy ez az autógyártó konszernek esetében sem lehet másképp. Csakhogy Németországban eddig semmilyen nagyobb visszatartó erővel bíró büntetés sem született a lassan két éves VW-botránnyal kapcsolatban, pedig az Umwelthilfe folyamatosan szorgalmazta a különféle szankciók, mint például a behajtási tilalmak vagy az autónkénti ötezer eurós büntetés kiszabását.
Az Umwelthilfe felvetésére eddig sem a gyártó, sem a német közlekedési minisztérium, sem a KBA nem reagált. Ez is jól mutatja, hogy a megoldás nem lesz egyszerű, az elszámoltatás nem véletlenül nem kap komoly prioritást az országban. A német hatóságoknak nem érdeke súlyos pénzbírságokkal terhelni az országban százezreket foglalkoztató autóipart, épp mikor az ágazat jelentős átalakulás közepén áll és mindennél jobban kell a fejlesztéshez szükséges tőke.
Eközben a tiszta környezetért és az egészséges levegőért harcoló DUH csak bírósági úton tud beavatkozni a VW-botrány kezelésébe. A Porsche már-már látványosan igyekszik csak a KBA-val együttműködni, hangsúlyozva, hogy a csaló szoftver Cayenne-ben való alkalmazását önként jelentették, és a szoftverfrissítéssel kapcsolatban is megállapodtak már a hatósággal.
A közlekedési miniszter sem siet konkrétan válaszolni a zöld szervezet felvetéseire, elsődleges feladatnak az érintett autók mielőbbi, a szabályoknak megfelelő átalakítását tartja. Dobrindt a büntetőjogi következmények megállapításának előfeltételét (egyébként jogosan és érthetően) az országszerte zajló ügyészségi és egyéb nyomozások lezárásában látja – de hogy ezeknek mikor lesz vége, az jó kérdés.