Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Adóügyi tippeket kaptak a járműipari cégek
Egyebek között a járműipar mindennapjait erőteljesen befolyásoló transzferárakkal és a kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos adózási változásokról értesülhettek szerdán a Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) tagvállalatai egy Budapesten tartott konferencián. A rendezvényt a szövetség és a PwC nemzetközi tanácsadó szervezte.
Mekler Anita, a PwC igazgatója a transzferárakkal összefüggésben részletes képet adott a módosult szabályozásokról, különös tekintettel annak a társasági adóalapra gyakorolt hatásáról. Kitért az utólagos kiigazítás módozataira, s elmondta: mivel nem egyértelmű a rendelet, állásfoglalást kértek a NAV-tól. Felhívta a figyelmet, hogy mit vizsgál különösen az adóhatóság. Például a veszteséges cégeket, a tervezett nyereség mértékét, a licenszeket és menedzsment díjakat és a vállalkozások közötti hitelek kamatlábait. Utóbbi egyfajta slágertéma is, ugyanis egyre több olyan vállalkozás van, amelynek az anyavállalat nem hitelt ad, hanem betétet vagy letétet helyez el nála, az itt alkalmazott és a transzferárakat befolyásoló kamatláb mértéke pedig a NAV szerint vizsgálható.
„Európában az élen vagyunk a kutatás-fejlesztési adókedvezmények terén, ez az itteni autóiparra is érvényes” - kezdte beszámolóját Izig Norbert, a PwC másik szakértője. A kedvezmények sorában kiemelte a legalább egy éve az adott cég könyveiben lévő, bejelentett immateriális javak későbbi értékesítését, ekkor ugyanis nem kell adót fizetni az eladási nyereség után, bármekkora is ez az összeg.
Lapunknak nyilatkozva kifejtette: a magyar kis és közepes vállalatoknak nem érdemes közvetlenül a nagyvállalatokat megcélozni k+f projektjeikkel. Előrébb viszi őket, ha a nagy külföldi cégek itteni első vagy második körös beszállítóinak tudnak minőségi k+f munkát végezni. Rajtuk keresztül viszont akár globálisan is megjelenhetnek.
Kilián Csaba, az MGSZ ügyvezető főtitkára – megerősítve a PwC szakértője által vázoltakat - azt mondta az Autopro.hu-nak, hogy tapasztalatai szerint az igazán sikeres magyar kis vagy közepes beszállítók túlnyomó része felismerte a kutatás-fejlesztés jelentőségét. A szövetség egyebek mellett hasonló szakmai fórumokkal, illetve B2B találkozókkal tudja segíteni a tagvállalatokat.