Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A volánnál: Kiss János Kossuth-díjas balettművész, a Győri Balett igazgatója
A szponzor által biztosított Audi A4-el érkezik a beszélgetésre Kiss János balettművész, hogy aztán az Audiból kiszállva visszatérjünk a jó öreg Sárihoz, ahogy Kiss János első autóját, a Skoda 105-ös típust elkeresztelte.
- Amikor gyerek volt, balettcipőkkel játszott vagy autókkal?
- Természetesen autókkal. Gyermekként azonban vonzódtam a szép autókhoz. Az Andrássy útra jártam, akkor Népköztársaság útjának nevezték, ahol delegációk sora húzott el, s gyermekként csodáltam a limuzin Csajkákat, Mercedeseket.
- Az első autója az NDK-t vagy a Szovjetuniót idézi?
- Egyiket sem, Csehszlovákiát. Négy évvel a munkába állásom után jutottam hozzá nagy vágyamhoz, egy Skoda 105-ös típushoz. Az autónak neve is volt, mert egy autónak lelke van. Mivel sárga színű volt a kocsi, Sárinak neveztük el. Műszaki antitalentum vagyok, így amikor friss autótulajdonosként Sári elkezdett döcögni, az első Áfor kútnál kértem segítséget. Rögtön mondták, hogy ez benzinkút nem szerviz, s javasolták, hogy cseréljek gyertyát. Erre persze nem voltam képes, de mivel Sárinak lelke volt, összeszedte magát és Győrig meg sem állt. A szocialista járművek közül még birtokoltam egy kis Polskit, mivel Győrújbaráton laktunk, s a gyerekek iskolába hordását így tudtuk megoldani. A gyerekeket alig tudtuk betuszkolni a kocsiba, én is alig fértem el, de szolgált bennünket, így egy szavam sem lehet rá.
- Milyen típus volt az, amiről már úgy gondolta, ez valóban autó?
- Egy BMW, 504-es automata. Nagyon szerettem, de ezt minden autómra el tudom mondani. Amikor eladtam azokat, valamennyitől elköszöntem.
- Mi a legfőbb elvárása egy autóval szemben?
- A biztonság az első. Utána a kényelem, mivel sokat utazom. Amióta Audival járok, nincs bennem félelem. A megbízhatóság az élet egyik fontos kelléke.
- Fontolva haladás vagy sportos gyorsaság?
- Sportos gyorsaság, a szabályokra azért figyelek. Ha Németországban járok, ahol nincs sebességkorlát, ott nagyon rálépek a gázra. Egyéni csúcsom 220 km/óra volt, nagyon élveztem. Akkor értettem meg, mit jelent az autóversenyzőknél az adrenalin szint.
- Vezetés közben mit csinál, ha egyedül van a kocsiban?
- Hangulattól függ. Ha jó idegállapotban vagyok, híreket hallgatok. Premier előtti időszakban mindig zenét hallgatok. Ehhez az Audi tökéletes hangzást biztosít.
- Gyorshajtás, piroson áthajtás, vezetés közbeni telefonálás?
- A piroson sosem megyek át, gyorshajtásom már volt.
- A társulatot 11 éve támogatja a győri Audi.
- Az Audi első igazgatója, Huebser úr alkalmi jelleggel adott kocsikat, így nagyon sokféle típust kipróbálhattam. A A8-asban úgy éreztem magam, mintha egy luxusszállodában lennék. Kellemetlen élményem is fűződik az Audihoz, konkrétan egy A3-ashoz. Budapesten jártam, s a megbeszélés után hiába kerestem az autót, sehol sem találtam. Ellopták. Nagyon rossz érzés volt. Kétségbeesésembe leállítottam az első rendőrautót, majd a rendőrök közölték, hogy nem tudnak segíteni, mert ők nem ehhez a kerülethez tartoznak.
- Vezetés közben mi az, ami felidegesíti?
- Gyermekkorom óta meghatározó az életemben a ritmus. A vezetéshez is kell ritmus. Ha kifogok egy olyan autót, amely ritmustalanul halad, az bosszant. Így vagyok a tolakodó sofőrökkel is. Külföldön megtanultam, hogy a zebránál a gyalogosnak mindig elsőbbsége van. A múltkor egy ismerősöm rám is szólt, hogy te mindig, minden zebránál megállsz?
- Kossuth-díja arról tanúskodik, a legjobb balettművészek között a helye. A balettvilágban sofőrként is a csúcson lenne?
- Azt hiszem igen. Nagyon sokat vezetek, kellően rutinos autóvezetőnek tartom magam.
- Az ön számára mi jelenti a járművet? A kerékpár, a személygépkocsi, a vonat vagy a repülőgép?
- Egyértelműen az autó, amely az életünk elválaszthatatlan része lett. Az autó ma már nem státuszszimbólum, hanem mindennapi használati tárgy.